Pitalica pita → 5P s blogerom Brunom Bokšićem

Autentičan Kreativac: Bruno Bokšić

Bruno Bokšić je mladi Mostarac koji je proglašen jednim od 50 najperspektivnijih studenata u Europi, a svojim primjerom pokazao je da se zaista može uraditi sve uz volju i trud. Svojim je dugogodišnjim volonterskim radom i aktivnim djelovanjem u zajednici utabao put za bolje sutra, sebi ali i brojnim mladim ljudima u svom okruženju BiH.

Ovaj tjedan nam kroz 5 pitanja iz rubrike "Pitalica pita Autentične Kreativce" otkriva što sluša, gleda, posjećuje i što nam obavezno preporučuje da čitamo :) Uživajte u upoznavanje još jednog Kreativca. 


1. Pročitao sam...
...“Sex, Ecology, Spirituality“ od Kena Wilbera. 
Probat ću sumirati 1015 stranica knjiga u naredne 3 stvari koje se na mene najviše utjecale: 
  • Spiralne dinamike - kako se razvijaju vrijednosti osobe kroz razne faze. Ovdje sam skontao zašto bogati mrze sirotinju, zašto konzervativci mrze liberale, zašto svijet funkcionira kako funkcionira danas i gdje smo krenuli kao društvo. 
  • Paradoksi se ne mogu riješiti na razini na kojoj su nastali, nego tek na idućoj - primjer su drugi zakon termodinamike i biologija; te objekt/subjekt razlika ili ti ga svađa Spinoze i Fichtea.
  • Razvojni put pojedinca i društva - odnosno kako pristupati pojedincu zavisno od toga je li na svijet gleda predmoderno, moderno ili postmoderno.
P.s. Ako se odlučiš pročitati ovu knjigu, tvoj svijet će se neminovno promijeniti htio ti to ili ne. Kada jednom vidiš (pročitaš), ne možeš se praviti kako to nisi vidio (pročitao) pa oprezno.

2. Poslušao sam...
...debatu Jordana Petersona i Sama Harrisa.
Uff, odavno nisam fizički sudjelovao niti na jednoj konferenciji. Zadnje nešto što sam pogledao u komadu i vidu edukacije jeste debata Jordana Petersona i Sama Harrisa (4x3 sata). 

Ovo je prva debata koju sam u životu vidio gdje oba lika znaju sve informacije koje druga strana posjeduje, a opet se ne slažu. Izuzetno vrijedno za pogledati.  

3. Pogledao sam...
...mange.
Veliki sam ljubitelj japanskih animea (animiranih stripova), a još veći mange (japanski stripovi), a lekcije koje se mogu izvući iz njih su beskrajne. 

Navest ću jednu scenu iz One Piece-a, moje omiljene mange. 

Luffy, glavni lik, je odlučio zaratiti protiv Svjetske vlade jer su mu oteli jednu prijateljicu iz njegove posade. Lik je s 8 ljudi odlučio zaratiti protiv kombinirane sile 144 zemlje i vojske od preko 200 000 ljudi radi jedne prijateljice. JEDNE PRIJATELJICE. 

Jer kada imaš principe poput brige za prijatelje, onda ti je nevažno što stoji između tebe i primjenjivanja tvojih principa. 
Ovo je samo jedan razlog radi kojeg ovaj anime i mangu pratim više od 20 godina.

4. Posjetio sam...
...Portugal.
Prošle godine. Jer kada te prijatelji iz Rusije zovnu na mobitel i pitaju „bi li hodao 300 kilometara od Porta do Santiago de Compostele“, onda ti jedini odgovor može biti „Samo reci kada trebam spakirati torbu.“ 

5. Preporučujem...
...moj blog.
Da čitaš moj blog svakog utorka gdje već 160+ utoraka zaredom objavljujem tekstove vezane za osobni i profesionalni rast (a šta ću, moram malo promocije ubaciti).

Bruno je s nama podijelio svoju priču prije pola godine stoga njegov prvi intervju za Autentične Kreativce možete pročitati ↠ ovdje ↞.


Puno pozdrava od Pitalice 🙋 Anita Kanđera


➣ I zapamtite "Zakoračite izvan okvira!" 😉

Primjedbe