Autentičan Kreativac: Nolan Sharp

Nolan Sharp i njegova žena Sandra

Ovaj tjedan vam donosim priču o Nolanu Sharpu. Nolan je divan primjer da ljubav može savladati sve prepreke. Kao diplomirani inženjer sa renomiranoga sveučilišta Stanford, upravo ga je ljubav (prema ženi i Bogu) odvela u Hrvatsku u kojoj sada već dugi niz godina živi sa svojom suprugom Sandrom (o kojoj smo nedavno čitali ovdje na blogu) i s njihovim dvojicom sinova. 

Kroz mnoge projekte dovodi niz profesionalaca iz SAD-a kako bi mladi (a i oni stariji) dobili pregršt informacija i znanja za stvaranje boljitka upravo ovdje u "lijepoj našoj". Upoznajmo ga i podržimo poslovne projekte koji su trenutno u pripremi.


1. Nolan, kako bismo te, za početak, malo pobliže upoznali, otkrij nam ukratko kako to da si nakon odrastanja u Pennsylvaniji (SAD) i završenog inženjerskog studija na renomiranom sveučilištu Stanford završio upravo u Hrvatskoj?

"Desetogodišnji "ja" bi bio apsolutno šokiran time gdje sam danas. Odrastao sam u stabilnoj obitelji punoj inženjera i profesora matematike. Volio sam učiti o povijesti i znanosti i puno sam sanjario. Kad sam vidio da je moja starija sestra izvrsna u školi, to me je kao tinejdžera motiviralo da se zapravo potrudim oko dobrih ocjena i uključim se u dodatne aktivnosti. 

Prije 25 godina upisati se na Stanford bilo je puno lakše nego danas; pomislio sam: "zašto ne bih pokušao?". Bilo je zaista nevjerojatno pohađati Stanford, a pogotovo biti student elektrotehnike, u 90-ima. Odjednom smo bili u središtu svijeta u smislu promjena i napretka u tehnologiji. Na primjer, Yahoo i Google pokrenuli su dva para doktoranata koji su se zbog toga odvratili od svojih istraživanja.
Ali nešto drugo nevjerojatno se događalo u mom životu. 
Našao sam veliku, izuzetno raznoliku skupinu kršćana na kampusu. Na našim sastancima bilo je Korejaca, Kineza, crnaca, Meksikanaca - pa čak i nekih bijelih ljudi poput mene. :) Tijekom mojih godina tamo počeo sam koordinirati sastanke, govoriti i voditi studije Biblije. 
Na Stanfordu svi pohađaju satove humanističkih i filozofskih znanosti. Profesori vas tjeraju da sve ispitate i odbacite ono što je tradicionalno. Jedini način na koji biste uistinu mogli biti pobunjenik na kampusu bilo da budete vjernik! Stanford je testirao i potvrdio moju vjeru. Bilo je to nevjerojatno vrijeme.

Predavanje (Nolan Sharp)

Ta su me iskustva natjerala da se zapitam što nosi budućnost. Dobio sam dobar savjet – „radi u svom polju i daj vremenu malo vremena“. Tako sam proveo četiri divne godine radeći za Hewlett-Packard na dizajnu moćnih, serverskih sustava veličine hladnjaka.

Ali neposredno prije nego što sam završio sveučilište odlučio sam sudjelovati u zadnjem projektu služenja s kršćanskom studentskom grupom u kojoj sam bio i otići s njima negdje u inozemstvo. Znao sam nekoga tko je došao u Hrvatsku 1994. godine, pa sam ga pitao je li planirao takav ljetni projekt, i on je potvrdio. Ljeto 1997. proveli smo u Zagrebu, Tuzli i na Braču. 

To je zapravo bio prvi put da sam ikada koristio putovnicu i bio izvan Sjeverne Amerike. Još se sjećam da sam sa studentima pio kavu po četiri, pet sati u to vrijeme. Svi su oni tih dana imali vrlo svježa sjećanja na rat i mnoštvo misli o pronalaženju smisla u životu.

I ... tog ljeta upoznao sam svoju suprugu Sandru, koja je radila za udrugu koja se danas zove Udruga Fokus. Bila je odvažna, zabavna, lijepa - i odrasla je u Jugoslaviji. Toliko mi je bilo teško u tim ranim razgovorima s njom da ne kažem neku glupost. ("Hm, znači i tebi se jako svidio album Joshua Tree kad je izašao? Nekako sam mislio da tada niste imali ... nema veze ...")"

Edukacija u Udruzi Fokus 2019.

2. S radom u Udruzi Fokus si započeo vrlo rano, 2001. godine. Koje su bile ključne stvari/ljudi/događaji zbog kojih si se odlučio na preseljenje u Zagreb i posvećenost poslu u samoj Udruzi?

"Kada smo razgovarali o vjenčanju, osjećao sam da nam je važno da oboje možemo reći da ćemo se jednog dana moći vidjeti u državi onog drugog. Dakle, nakon dvije godine braka i života u Silicijskoj dolini, odlučili smo da, ako ćemo ikad pokušati živjeti u Hrvatskoj, ne trebamo čekati. 

Zbog tih iskustava koja sam imao kao student, također me jako zanimalo pokušati sličnu vrstu rada pri dolasku u Hrvatsku, pa smo se vratili i pridružili se (za Sandru ponovno) Fokusu 2001. godine.

Budući da dolazim iz poslovnog svijeta, Fokus nas je zamolio da radimo s mladim profesionalcima, kako bismo pronašli načine kako ih potaknuti i ohrabriti tijekom započinjanja poslovne karijere. Gospodarstvo je i dalje bilo u neredu, a studenti su godinama bili apsolventi prije Bolonjskog sustava, pa je gledajući unatrag, puno naših sastanaka zapravo bilo poput grupnih terapija."

GLS Chicago 2019.

3. Uz dio tima Udruge Fokus, član si i Udruge poslovnih ljudi Partner te kao jedan od glavnih koordinatora upravo pripremaš jedan od najvećih konferencijskih prijenosa u Zagrebu, GLS. Možeš li nam ukratko približiti rad Partnera?

"Na poslu provodimo najbolje sate najboljih godina svog života. Želim pomoći ljudima da integriraju te sate u ostatak svog života, jer je strašno da naša duša bude jedna osoba s jednim nizom vrijednosti na poslu, a zatim pokušava otići kući i biti netko drugi. 

Dr. Dražen Glavaš, koji je osnovao Partner, uvijek je govorio o velikoj nepovezanosti kršćanskih vrijednosti koje Hrvatska proglašava svojim središnjim identitetom i stvarnih vrijednosti koje vidimo kroz svakodnevni život oko sebe, u poslu i politici. Naslov njegove doktorske disertacije bio je "Vjernik u nedjelju, ateist u ponedjeljak." Nemojte me krivo shvatiti - mnogi ateisti su vrlo moralni ljudi. Ali vjernici koji isključuju vjeru iz svojih "stvarnih" života štete onima oko sebe i nalaze se u velikoj duhovnoj opasnosti.

Dražen je iznenada preminuo krajem 2017., što je bio ogroman gubitak za tisuće ljudi koje je poznavao i vodio kroz Partner, kroz predavanje etike na VERN-u i kroz svoju konzultantsku praksu. Kristijan Cinotti, šef Mazarsa u Hrvatskoj, preuzeo je ulogu predsjednika Partnera. 

S partnerom i Fokusom organiziramo konferencije vodstva poput GLS-a, organiziramo male grupe za poslovne ljude kako bi razgovarali o njihovim izazovima na poslu i kako se Biblija odnosi na stvarni život, a radimo i mentorstvo 1: 1."

GLS 2018.

4. U prethodnom pitanju sam već spomenula GLS iliti Global Leadership Summit, svjetski poznatu lidersku obuku s više od 405,000 sudionika u cijelom svijetu. Koji je koncept same obuke/konferencije te koje temeljne vrijednosti govornici prenose slušateljima diljem svijeta?

"GLS je zapravo započeo iz inicijative lokalne kršćanske zajednice u Chicagu koja je željela pomoći ljudima koji su se često činili zakinutim za prilike da se razvijaju profesionalno, poput pastora, učitelja i neprofitnih vođa. Ta inicijativa se toliko razvila da su se na godišnjim sastancima počeli pojavljivati i poslovni lideri. 

Prvo su počeli s prijenosima u druge gradove u Sjevernoj Americi, a zatim je pokret postao međunarodni prije oko 15 godina. Sada se prenosi u preko 100 zemalja na svijetu. Gotovo svima nudi priliku čuti svjetski poznate govornike i biti u nadahnjujućem okruženju dva dana. 

Najdraža povratna informacija koju dobijemo nakon GLS-a je kada netko napiše da su na konferenciju došli spremni odustati od važne uloge na koju su pozvani u životu, ali da ih je konferencija nadahnula i pružila im praktične alate da zakorače naprijed i nastave dalje.

Ovim videom vas pozivam na ovogodišnji GLS u kojem vam kroz manje od 2 minute želim približiti zašto se dolazak isplati. 

Jedan od slogana GLS-a je „svi pobjeđuju kad vođa postane bolji.“ Svi smo mi lideri u nekom području. Svi imamo utjecaj. Pitanje je kako ga koristimo. Na GLS-u možete čuti nadahnjujuće govornike, ali i vrlo praktične. Ove godine, primjerice, postoji izvrstan intervju s bivšim pregovaračem FBI-ja u talačkim situacijama, Chrisom Vossom, o tome kako biti bolji u ključnim pregovorima. 

Na hrvatskom izdanju GLS-a mi dodajemo hrvatski „štih“ originalnim sadržajima s konferencije u Chicagu pa tako imamo intervjue s hrvatskim poslovnim ljudima, nastupe hrvatskih glazbenika i posebno smo ponosni na dodjelu nagrade Mali svjetionik za najboljeg/najetičnijeg radnika u nekoj hrvatskoj tvrtci, koja ove godine iznosi čak 100 000 kn. Jedinstveno je iskustvo vidjeti glavnu dvoranu City Plaza Centra u Zagrebu prepunu ljudi koji žele biti bolji vođe u svom okruženju kako bi Hrvatska postala bolja zemlja."

GLS 2018.

5. Vrlo si aktivan i posvećen poslu koji obavljaš. Uz sve što si naveo, dovodiš i poznata imena iz Amerike na naša područja te omogućuješ sudionicima predavanja i neformalna druženja. Možeš li istaknuti čiji te dolazak u Zagreb najviše dojmio i zbog čega? I otkrij nam neke buduće planove i goste u Udruzi Fokus? 

"Kao inženjer, iskustvo koje posebno ističem je iz 2008. godine kada nas je posjetio Charlie Duke, astronaut Apolla 16,  sa svojom suprugom Dottie i cijeli tjedan boravio u Hrvatskoj. Bilo je nevjerojatno. 

Astronauti iz posljednje tri Apollo misije proveli su više vremena na Mjesecu - tri dana - i odlazili su na duže izlete - osam sati u komadu - od ranijih misija, pa je Charlie imao puno priča o svom vremenu na Mjesecu. Charlie i Dottie divni su ljudi i podijelili su s nama zaista moćnu priču o svom životu i braku. 

Ti su astronauti, nažalost, bili ispred vremena - uglavnom zbog pritisaka radnih mjesta koja su imali, za većinu  njih je to loše utjecalo na njihove brakove i obitelji. Amerika ih je držala kao heroje, ali iza kulisa njihov je osobni život uglavnom bio u neredu! Također, nakon što prošetate Mjesecom (u Charliejevom slučaju s 36 godina), što ćete uopće raditi ostatak svog života, a da se ne čini kao da nazadujete? Charlie i Dottie su kroz svoju obnovljenu vjeru u Boga uspjeli spasiti svoj brak i svoju obitelj što ih je potaklo da većinu posljednjih 50 godina provode putujući svijetom i pričajući svoju priču.  

Osim GLS-a u studenom ove godine, na proljeće 2020., opet ćemo imati 

  • tim iz Global Leadership Partnersa koji grade mrežu umirovljenih poslovnih ljudi većinom iz tvrtke Procter & Gamble-a (ali i drugih) i iz područja oko Cincinnatija, kako bi održavali seminare o poslovnom liderstvu, emocionalnoj inteligenciji i ulozi karaktera u liderstvu svuda po svijetu pa tako i u Hrvatskoj. 
  • Očekujemo i da se Ron Knopf vrati sljedeće godine. On je imao nevjerojatno iskustvo izgradnje prve Fordove tvornice u Kini od postavljanja temelja do trenutka kad je imao 5000 zaposlenih i proizvodio milijune mjenjača svake godine."

GLS 2018.


Hvala ti Nolan što si prepoznao svoj poziv i time nam omogućio da se nadograđujemo kako osobno, tako i poslovno kroz hvalevrijedne projekte i edukacije.

Koristim priliku da se kao nominirana i odabrana GLS ambasadorica za 2019. godinu još jednom zahvalim cijelom timu na ukazanom povjerenju te prepoznavanju istih vrijednosti i ideja. 

Od srca preporučujem društvene mreže na kojima se dijele svi planirani projekti Partner & Udruga Fokus, kao i pretplatu na Partner newsletter (mail na info@ipartner.hr) u kojem nas često očekuju "first hand" informacije i popusti.



Ako i dalje želiš čitati o novim ambicionistima pozivam te da nam se pridružiš u grupi "Autentični Kreativci", gdje svaki tjedan predstavljamo nove, zanimljive priče ljudi poput tebe. 
Tvoja Priča(Pita)lica 🙋 Anita Kanđera

➣ I ne zaboravi "Zakorači izvan okvira!" 😉








Primjedbe