Autentična Kreativka: Ruža Lukić

Photo by Lenka Keleman

Danas vam predstavljam prvu prekograničnu, inspirativnu priču Ruže Lukić. Nakon dugogodišnjeg rada i  izlaska iz međunarodnog sektora, ohrabrila se i uplovila u poduzetničke vode te je danas povezana sa mnogim ženama sličnima sebi u regiji BiH.  




1. Ružo, kao mlada poslovna žena, odlučila si se uvesti zaista impresivnu promjenu u svom životu i zajednici. Osnovala si "Sveznalice", privatni produženi boravak za djecu iliti Predškolsku ustanovu. Kako si došla na samu ideju otvaranja i što si sve naučila kroz izazove s kojima si se susrela?

"Odluku da uplovim u poduzetničke vode sam zapravo donijela u godini života kada je moja kćerka krenula u prvi razred osnovne škole, a meni su se na poslovnom planu dogodile promjene.

Nakon više od deset godina rada u međunarodnim organizacijama, projektni menadžment je bio moj poslovni svijet. U tom sam trenutku već deset godina radila na različitim projektima, a kao i većina majki, u periodu pripreme polaska djeteta u školu javila su se mnoga pitanja. Jedno od ključnih bilo je “Kako dobro organizirati ulogu roditelja i poslovne žene?” jer škola koju pohađa moje dijete nema organiziran produženi boravak nakon nastave, a moje radno vrijeme se nije poklapalo s vremenom boravka djeteta u školi.

Kako to oduvijek biva u životu, otvorila su se pitanja i na drugim poljima te je poslovni dio postao “dobra podloga za promjene”. Tada već desetogodišnji rad, razvio mi je kompetencije projektnog menadžmenta, vođenja i upravljanja timovima, zatim neke segmente HR-a. Oduvijek su me privlačile edukacije i treninzi, te sam naveliko radila na sebi kako bih išla u pravcu trenerskih poslova.

Dogodio se, rekla bih “moj prijelomni trenutak”. Uspjela sam povezati resurse koje sam imala u tom trenutku, investirati ih u ono u što vjerujem “edukacije” i zatim stvoriti novu dodatnu vrijednost – “podržati razvoj djece – buduće generacije”, osnivajući tako privatni produženi boravak za djecu osnovnoškolske dobi kao Predškolsku ustanovu “Sveznalice” u Banjaluci."

2. Zanimljivo je da se centar uz kognitivni razvoj djeteta, bavi i njegovim socio-emocionalnim razvojem. Koje metode primjenjujete i opiši nam jedan dan djeteta u "Sveznalici"?

"Svakodnevnica u "Sveznalici" započinje u 7:00h a završava u 17:00h. Velika smo podrška roditeljima dok su oni na poslu jer osiguravamo odvođenje djece u školu i preuzimanje nakon nastave.

Pomažemo djeci u izradi domaće zadaće, osiguravamo im obroke te se zatim posvećujemo radu na samopouzdanju, komunikacijskim vještinama te kroz igru i mozgalice potičemo dječje stvaralaštvo i kreativnost."

3. Uz svoje profesionalno desetogodišnje iskustvo u radu sa djecom, i dalje ulažeš u vlastiti rast i razvoj kroz edukacije kao što su NLP ovdje u Zagrebu i razne svjetske poznate konferencije. Ulaganje u sebe se svakako isplati jer benefite od toga učenja, ulažeš u svoj posao. Kako svoje stečeno znanje koristiš u napretku sebe i svoje firme?

"Volim biti influencer i stečeno znanje rado dijelim i prenosim na osobe bliske sebi, ili suradnike. Vještine komunikacije primjenjujem u praktičnom smislu svakodnevno, ovisno od konteksta i situacije. Volim raditi treninge s ljudima jer na taj način radim na izgradnji ljudskih potencijala i učim ih tehnikama koje su praktične i primjenjive. Ciljeve u poslovnom i privatnom segmentu postavljam tehnikama NLP-a.
Općenito, sva nova saznanja volim dijeliti s drugima. Jer svako novo iskustvo nas mijenja.  Dalo bi se zaključiti da sam osoba koja voli praviti iskorak iz „sigurne zone“.
Vještine izgradnje dobrih odnosa, razumijevanja tuđih percepcija i okvira koristim i osobno, kao roditelj i na poslovnoj razini.

Ključna stvar je imati sposobnost kako graditi kvalitetne odnose s ljudima i među ljudima. Tome trebamo učiti i našu djecu, i sebe osobno."


4. Što bi navela kao primjer zašto su "Sveznalice" drugačija predškolska ustanova? 

"Djeca vole “Sveznalice” i s radošću borave u njemu, kao da je njihov dom. Promatrajući iz uloge “odraslih” Sveznalice boravak ima ozbiljnu funkciju kao podrška zamjene roditelja u vrijeme dok su roditelji na poslu.
Uz dobre međuljudske odnose, mi jačamo empatiju kod djece uz igre i mozgalice, koje razvijaju timski duh u najranijoj školskoj dobi a pri tome borave u poticajnom child friendly okruženju."


Photo by Lenka Keleman

5. Na kraju bi voljela da sažmeš svoj put osobnog i profesionalnog rasta, daš vjetar u leđa i drugim ljudima koji možda imaju ideju, kako u BiH pokrenuti svoj plan te dati smjernice kojih si se i sama držala 🙂

"Biti poduzetnik u ovom vremenu i kontekstu je zaista izazov. Osobe bliske meni bi rekle da sam po prirodi „vizionar“ jer uvijek vidim prilike i mogućnosti. Zapravo, uspjeh ili rezultati ispunjenih ciljeva se nalaze „na vrhu – vidljivi okolini“. A zapravo ispod površine je konstantan rad, disciplina, motivacija i volja za razvojem, spremnost da se greške pretvore u naučene lekcije i prave bolje odluke.
Razvijati vlastiti biznis i vjerovati u ono što radite je dodatna vrijednost koja gradi. Naučene lekcije početnih poduzetničkih greški su najveće blago. Jer nakon prvih godina poduzetničkog života, vaš rast je jednak rastu vašeg biznisa.

Vjerujem da svako od nas ima resurse u sebi da premaši izazove. Ne trebamo dozvoliti da nas tuđe percepcije ograničavaju, niti definiraju.
Meni osobno, najveći pokretač je bio “unutrašnji glas” koji se demonstrirao da zaista vjerujem u ono što radim, definiranom pravcu a iskustvom sam razvila fleksibilnost opažanja reakcija okoline.
Ulagati u osobni razvoj, rad na sebi je zapravo najveća i najvrednija investicija."

Hvala ti Ružo na inspiraciji. Zaista si motivacija i drugim majkama, mladim poduzetnim ženama da se uz ideju, volju i hrabrost mogu pokrenuti "snovi". 😊
Svakako nastavite pratiti Ružu Lukić jer je u najavi i jedan vrlo zanimljiv projekt za podršku poslovnih žena u BiH, bravo!

Primjedbe