Autentična Kreativka: Maja Škiljaica

Kreativka Maja Škiljaica

Danas upoznajemo Maju Škiljaicu, grafičku dizajnericu koja je svoju ljubav prema kreiranju pretočila u vlastiti kreativni studio imenom "Kreativni Kotačić". 

Maja pretežito radi s malim obrtima, startupovima i mikro poduzetnicima kojima su potrebne usluge web dizajna, grafičkog dizajna kao i osmišljavanje cijelog vizualnog identiteta. Posvećuje se svojim klijentima od samog početka, tako što sasluša njihove ideje, saznaje početke pokretanja posla te time svakom klijentu pruža individualan pristup a time i jedinstven proizvod koji im u konačnici isporuči. Uživajte u čitanju i upoznavanju Kreativke Maje 😊


1. Maja, vlasnica si grafičkog studija Kreativni kotačić u kojem izrađuješ vizualna čuda za svoje klijente. Kako su tekli tvoji počeci, od odluke osamostaljenja do prvih klijenata?

"Moja kreativna priča traje već 10 godina, zapravo vrlo brzo nakon završetka fakulteta sam počela raditi neke sitne poslove; pozivnice, vizitke, letke i slično, za prijatelje i poznanike. I tako je krenulo. Kroz godine sam toga jako puno napravila onako "u fušu". I onda je to prije 3 godine došlo u fazu da sam dobila neke veće klijente kojima je službeno trebao račun, i tako sam i odlučila uz posao otvoriti  firmu, onako dijelom na sigurno. 

A prije godinu i pol je prevagnulo da dam otkaz i pokušam solo napraviti nešto konkretnije jer paralelno dva posla na puno radno vrijeme više nisam naprosto imala vremena kvalitetno odrađivati."


2. Kako si na samim počecima radila klasični dizajn, od promotivnih materijala, brošura, letaka, vizitki, prijeloma knjiga i slično, kako si došla do odluke specijalizirati se za logotipove i brendiranje?

"Ideja o brendiranju je došla po putu, dobila sam jedan dobar savjet: da bi stvarno uspjela potrebno mi je bilo profilirati se u jednom smjeru i staviti naglasak na to, i prva stvar koja mi je na to pitanje pala na pamet je da volim tipografiju, boje i znakove. Da volim igru boja i oblika. I tako je nekako spontano i neplanirano stvarno krenulo u tom smjeru, valjda sam trebala samo osvijestiti da je to nešto u čemu sam zapravo stvarno dobra. 

Naravno, volim ja i druge stvari, recimo ilustriranje je nešto što me odavno zove, samo čeka da ja nađem vremena da se stvarno prepustim tom zovu, i vesele me neki projekti koji idu u tom smjeru i koji će biti zapravo super promjena i odmak od brendiranja i web stranica."

3. Tvoje radove vrlo rado prezentiraš na svojoj Facebook stranici i svaki tjedan se divimo tvojim novim idejama. Kako si se odlučila da baš Facebook bude tvoja primarna platforma?

"Facebook je super mjesto za promociju, makar imam i neke dodatne online portfeljije za malo širu publiku. Ono zanimljivo je da na Facebooku zapravo objavljujem uglavnom samo logotipe, uz pokoju iznimku, koji su možda 15% onoga što stvarno radim. 

Jednostavno u ovom trenutku nemam  vremena pripremati vizualno sve ostalo što mi prođe kroz ruke 😊 Ali u pripremi  je novi web (nadam se do kraja godine) gdje će biti prikazana cijela i stvarna paleta onoga što ja sve radim i već jesam odradila, a tu su i knjige, ilustracije, kartice i kojekakvi drugi sadržaji 💓."


4. Kako su tvoji klijenti raznoliki, opiši nam postupak tvoga rada s njima, od prvog upoznavanja do ispostavljanja gotovog loga/brenda? Kako teče poslovna komunikacija?

"Ja sebe smatram storytellerom, i ono najvažnije u svakom procesu je priča iza imena. Volim (i trebam) čuti tu priču, kako je nastala ideja, jer se povezujem intuitivno s time i tako dolaze slike kako bi taj brend trebao izgledati, i to je nerijetko već na prvi razgovor vrlo jasna vizija. Onda kasnije ide istraživanje, skupljanje ideja vezanih uz sami brend, od boja, oblika, tipografije i u konačnici slaganje vizualnog identiteta kroz elemente. 

To je vrlo apstraktan proces koji zapravo ne mogu opisati jer se jednostavno slike poslože i dođe vizija što i kako, i već kroz razgovor dobijem jako puno ideja ne samo za logo već za sve što bi klijent mogao u svom poslovanju napraviti, poboljšati, koje stvari koristiti da sve skupa bude zaokruženo. 

A kako je svaka priča unikat za sebe, tako zapravo nema recepta, već svakom klijentu pristupam ponaosob, i presonalizirano i tako oblikujemo i uslugu koju će od mene dobiti. 
Jedan vrlo intuitivan proces kroz koji se stvori priča oko brendova za koje odradim brendiranje. I u tom sam procesu podrška bilo savjetom, bilo idejama, bilo tehnički oko onog dijela fizičke odrade posla i tiska npr."

5. I za kraj malo privatnoga 🙂 Dizajnerica si i iznutra i izvana, vidi se to i po tvom stilu. Kosa, odjeća, sve je u divnim bojama. Čitala sam da voliš kupovati hand made proizvode pa evo prilike da nam i iz svoje perspektive otkriješ zašto voliš kupovati hand made i kako time podržavaš hrvatske poduzetnike i obrte?

"Volim boje da, posebno ljeti, kada volim svakakve kombinacije pogotovo s frizurama, dok zimi ipak prevladavaju topliji i mirniji tonovi i tu se uvijek vratim u neku prirodnu priču. 

A istina, volim hand made stvari, a puno mi je i klijenata samo u tom sektoru, i jako podržavam razvoj hrvatskog malog poduzetništva, i znam koliko se ljubavi unese u taj posao, i uvijek mi je draže kupiti neki proizvod od malog obrtnika koji to radi sa srcem, čak i kad je veća cijena, nego ići po stvari koje su masovna proizvodnja iz kine i slično. Plus naravno unikatnost ručne izrade mi je zapravo najdraži razlog <3, ili kada se nešto napravi po mojim željama."


Zahvaljujem Maji što nam je kroz ovaj intervju približila svoju strast prema dizajnu i vizualnim počecima svojih klijenata. Slobodna sam i podijeliti njene 2 društvene mreže na kojima možete i dalje pratiti njen rad: Facebook "Kreativni Kotačić" i Instagram "Kreativni Kotačić".


Ako i dalje želite čitati o novim ambicionistima pozivam vas da nam se pridružite u grupi "Autentični Kreativci", gdje svaki tjedan predstavljamo nove, zanimljive priče ljudi poput Maje. 
Tvoja Priča(Pita)lica 🙋 Anita Kanđera

➣ I ne zaboravite "Zakoračite izvan okvira!" 😉





Primjedbe