Autentična Kreativka: Marina Kolar


Marina Kolar vlasnica je obrta za edukaciju i savjetovanje Konekta. Biovrtlarica. Zaljubljenica u život i prirodu. Ima nepresušan izvor ideja, entuzijazam i želju za promjenom. Drago mi je što postoje kreativci poput nje, koji hrabro kroče iz dana u dan, pokušavajući dati svoj doprinos ovom svijetu :) 

1. Marina, dala si već mnoge intervjue pa bih evo za početak voljela da nam ukratko kažeš, kako je došlo do tolikog interesa medija? Što radiš drugačije od drugih i na čemu je točno fokus tvog obrta Konekta?

"Vjerujem da svaki čovjek može stvoriti ili naći posao u kojem može ispuniti svoje potencijale. U Konekti provodim edukacije i savjetovanja vezano uz razvoj osobnih i profesionalnih potencijala, pokretanje i razvoj pravog biznisa za nas. Gdje drugi vide poteškoće, ja vidim rješenja i zato posebno uživam u procesima vraćanja malih tvrtki na put uspjeha po “Grow your business” modelu. Po feedbacku, ljudima se sviđa što mi je zaista stalo do onog što radim, što znam pojasniti komplicirane stvari “bez puno filozofiranja” kao i što provodim edukacije koje daju rezultate, a sve navedeno sviđa se i meni :) 
Početkom ove godine mediji su snažno popratili moj rad i konferenciju/edukaciju “Novo lice (ženskog) poduzetništva” koju sam organizirala u Čakovcu i koja je već 10 dana prije održavanja napunila i zadnje mjesto dvorane Scheier. Lagala bih kad bi rekla da se to desilo samo od sebe. Naime, ja vodim i edukacije i savjetovanja o brendiranju, tako da je medijski interes rezultat kombinacije dobro odrađenog posla i činjenice da sam ja zaljubljena u marketing. 
Svijet baš i nije fan snažnih, sposobnih i ambicioznih žena, zbog čega većina ima problema s brendiranjem. Na nama je da to mijenjamo jer inače nikad nećemo postići rezultate i uspjeh koji želimo. Ja sam pronašla svoj glas i strategiju s kojom se ja osjećam ugodno, a to je jednostavno – biti ja."

Konferencija "Novo lice (ženskog) poduzetništva"

2. Odlučila si se na otvaranje obrta u Čakovcu ali si na edukacije dolazila u Zagreb. Koliko je bilo izazovno putovati na svako predavanje i je li odluka otvaranja obrta u Čakovcu bila donesena s lakoćom? 

"Pri pokretanju biznisa ljudi obično krenu od kraja odnosno uhvate se ono u čemu su najbolji i zbog čega pokreću tvrtku, no to nije sve što se treba odraditi. Bila sam svjesna da treba odraditi i onaj manje zabavan dio koji se tiče hrvatske administracije, pa sam odlučila pohađati Start up akademiju Plavog ureda
Provesti nekoliko dana na edukaciji u Zagrebu mi je bio najmanji problem, a kako mi je srednje ime “optimizacija resursa” upisala sam i sve popodnevne edukacije kako bi maksimalno iskoristila to vrijeme. 

Ljudi žele promjene, no često nisu spremni uložiti puno da to ostvare što rezultira jako malim postotkom uspješnih ljudi. Mišljenja sam da u životu postoji vrlo, vrlo malo stvarnih prepreka koje me mogu odvratiti od onog što želim. Nekome je daleko otići na edukaciju udaljenu 5 tramvajskih stanica, ja sam na svoju prvu edukaciju otišla u Budimpeštu. Svatko donosi svoj izbor, a moj je biti efikasna, usuditi se i stvarati ne samo za sebe nego i za zajednicu. I naravno, živjeti život kojim sam zadovoljna.

Moj obrt je otvoren u Zasadbregu, malom mjestu u okolici Čakovca, a ured i dvorana za rad nalazi se na katu nove obiteljske kuće u koju smo pred godinu dana uselili. Slušala sam svoj instinkt koji mi je govorio da lokacija jest bitna i važno je biti u Čakovcu, no s druge strane moja lokacija je daleko ljepša, nalazi se u brežuljkastom djelu Međimurja s pogledom na šumu. Tu mogu ponuditi sudionicima puno više od same edukacije, mogu im pokazati i koje vrijednosti ja osobno njegujem i prema feedbacku definitivno se ljudima sviđa. Konekta je ispalo mjesto gdje se možemo konektirati na više razina tako da ga nikad ne bi mijenjala za ured u centru grada. :)"

Edukacija u Varaždinu

3. Kroz cijeli tvoj poslovni put se prosežu edukacije i rad s ljudima, od odgajateljice, do mentorice, direktorice a sad i poduzetnice. Zašto ti je rad s ljudima bitan? Što te motivira u stvaranju promjene zajednice?

"Ja sam aktivistica. Važno mi je znati da svojim djelovanjem činim razliku i vjerujem da svaki čovjek može doprinijeti stvaranju pozitivnih promjena. Ljudi su ti koji mijenjaju sve. Motiviraju me promjene, procesi i rezultati, a kod edukacija koje provodim, ako je osoba spremna nešto promijeniti, možemo jako brzo vidjeti promjenu. 
Danas uglavnom radim sa ženama kojima općenito treba dodatan vjetar u leđa kako bi se usudile uzeti dio kolača koji im pripada, ali na način na koji se one osjećaju ugodno. Nijedan trener/edukator ne može ti dati ništa što već sam nemaš, ali može ti pomoći da stvoriš novu percepciju sebe ili onoga što želiš, da usvojiš alate koji te puno brže dovode do cilja. Cijeli radni vijek drugima sam mentorica i uživam promatrajući druge kako napreduju. Volim pretvarati osobni i poslovni kaos u red i uspjeh, a svaki njihov uspjeh na neki način je i moj."

Femel edukacija

4. Mišljenja sam da postoje mnogi ljudi koji nisu sigurni kako pronaći svoju osobnu i poslovnu svrhu. Ti kao certificirana trenerica Švicarskog CH-Q, odnosno metode za razvoj karijere i kompetencija, im pomažeš upravo na tom polju. Na koji način pristupaš svojim klijentima i jesu li tvoje metode primjenjive na sve osobe? 

"Svi mi više ili manje osjećamo koja je naša svrha, no to su obično one naše strasti na koje je okolina dizala obrve: “OK, ali čime se stvarno želiš baviti. Ono, posao od 8-16”. I tu smo prestali vjerovati u magiju, onu da možeš raditi to što voliš i živjeti od toga.

Od 2014 sam trenerica CH-Q metode, odnosno Švicarskog modela upravljanja karijerom i kompetencijama, trenutno jedina aktivna u Hrvatskoj. 
Bilo da ste nezaposleni, želite promijeniti karijeru ili tek tražite svoju poslovnu i životnu svrhu, kroz ovaj proces dobiti ćete bistru sliku kamo želite ići i plan kako ćete do svog cilja doći.
U Nizozemskoj (i mnogim drugim zemljama) se ova metoda aktivno koristi od 1998. godine kao nacionalni program i provodi se u agencijama,  obrazovnim institucijama i tvrtkama. Tamo su odavno shvatili da više ne živimo u svijetu gdje završiš školu i imaš istu karijeru cijeli život, kao i koliko je važno da otkrijemo što nam je prirodno raditi, što je u skladu s našim kompetencijama i vrijednostima.
Radi se o procesu gdje kroz 3 dana intenziva, a potom i individualni rad i izradu portfolia ( u roku od nekih mjesec i pol) sudionici saznaju svoje vrijednosti, kompetencije, jače i razvojne strane, dobiju posve novi pogled na svoj život, posao i želje, definiraju što zapravo žele i postave strategiju kako će do toga doći...
Nakon što sam prošla edukaciju kao sudionica dobila sam posve drugu percepciju sebe i svojih mogućnosti. Nova kuća i preseljenje, hobiji, Konekta pa i moj trenutni životni stav što zapravo mogu i zaslužujem rezultat su mog fokusiranog rada nakon što sam pomoću CH-Q postavila posve nove temelje. 
Primjerice, od sudjelovanja na CH-Q edukaciji do otvorenja Konekte bila sam samo na jednom razgovoru za posao koji sam odmah i dobila, a stav s kojim sam pristupila procesu bio je “mogu biti sretni ako pristanem za njih raditi” jer sam u tom trenutku apsolutno znala koju vrijednost u tvrtku donosim.  Prije se to nikad ne bih usudila, iako sam iza sebe imala vrijedno radno iskustvo, rezultate i priznanja za svoj rad. Danas znam da mi je životna svrha (i uvijek je bila) pomaganje drugima da ostvare svoje pune potencijale i to je ono na što želim trošiti glavninu svog vremena."

Edukacija u Čakovcu

5. Kao netko tko se puno educirao i išao na razna predavanja, seminare i konferencije, potpuno te razumijem zašto radiš to što radiš i koliko je zapravo važno cjeloživotno obrazovanje. Reci nam iz svoje perspektive poslovne savjetnice, koji su benefiti cjeloživotnog obrazovanja i rada na sebi, na osobnom i poslovnom putu? 
 
"Život nije jednosmjeran i mi smo u različitim fazama svog života drugačiji. Meni su edukacije pomogle da u svakoj fazi izgradim onu Marinu koja se trebala stvoriti da prođe put koji joj je u tom trenu života došao. Rekla bi je da je to najveći benefit – da znaš kako biti i dati si ono što ti u toj fazi treba. 
Svijet je postao prebrzo mjesto za život, poslovi se mijenjaju, karijere se mijenjaju, želje se mijenjaju...ali ako ulažeš u sebe nikad se nećeš osjećati kao da ne znaš gdje si. 
Dobivaš mudrost, strpljivost, mogućnost promišljanja i brzog djelovanja... jednostavno imaš priliku razvijati svoje ključne kompetencije. Ja sam puno volontirala i još volontiram i nadodala bih kako je i to vrlo vrijedan način neformalnog učenja. Znanje je ono što nam nitko nikada ne može uzeti i što god da se desi, ako imamo znanje i alate, možemo svoj život ponovno stvoriti. Ja sam vječito žedna novog znanja, to je ono što me pokreće i što mi život čini smislen. 
Itekako sam zadovoljna mjestom gdje se danas nalazim – i osobno i poslovno, no znam da to nije moja finalna destinacija. Edukacije otvaraju vidike i tko zna gdje ću biti za 5 ili 10 godina. Svakako se veselim saznati. Pozivam i sve druge da otkriju što je to što ih pokreće, jer vrijeme je dragocjeno, a život prekratak da bi ga trošili na nešto što nas ne čini sretnima. Sve je u našim rukama."


Marini jedno veliko hvala što radi na tome da i drugima omogući da prepoznaju svoj puni potencijal, a ako vam se svidjela ideja Konektinih edukacija, provjerite na njenoj web stranici "Konekta" koje edukacije Marina trenutno nudi.
P.S. Svakako se pretplatite na njen newsletter ukoliko želite primati vrlo zanimljive materijale za rad od doma ;) 


Primjedbe