Autentična Kreativka: Jelena Holenko

Ovaj tjedan vam predstavljam "dijete prirode" 😊 Kliknule smo si "na prvu" jer je očito kao dan da volimo iste stvari; šumu, makro fotografiju, izlete i ljude. Jelena Holenko je jedina voditeljica turista specijalizirana za Gorski kotar. Kao lokalka točno zna gdje se nalaze skrivena blaga u šumi, najbolji vidikovci, oaze mira i ukusna hrana. Pustimo ju neka nas uvede u svoj "zeleni" svijet...

1. Jelena, ja kao veliki zaljubljenik u šume obožavam ovo što radiš. Odlučila si se ostati u svom rodnom Gorskom kotaru i postati profesionalna, lokalni turistički vodič, interpretatorica i animatorica. Kako si se odlučila na taj korak? Pričaj nam malo o svojim počecima.

"Počela sam još prije deset godina honorarno raditi kao lokalni vodič za potrebe nekoliko naših hotela, a ubrzo potom stigla je i licenca. Do trenutka pokretanja vlastitog posla dodatno sam se obrazovala, radila i ulagala u sebe da postanem sve ovo što jesam danas. Lynx and Fox ove dane je napunio dvije godine i to je tek ponovno početak na jednoj novoj stazi.

Kad se zapitam koje su karakteristike dobrog turističkog vodiča i dizajnera tura? To je zapravo spoj svega što sam ja privatno u posao. Osoba sam vedre naravi, outdoorac, lokalka i dobro poznajem ono s čim raspolažem, opsesivni planer i veseljak okrenut životnim zadovoljstvima - iću, piću i uživanju."


2. Kao jedna od rijetkih koja je živjela vani a ipak se odlučila za povratak u lijepu našu (baš poput mene😉), podijeli s nama svoje iskustvo života vani i što je bilo tvoje "zašto" povratku u Gorski Kotar?

"Neko vrijeme živjeti u Europi mi je donijelo samo koristi u svakom pogledu. To je vrlo dobro iskustvo i zato postoje programi poput Erasmus-a i sl. kako bi što više mladih to iskusilo. Ja, na sreću, nisam odlazila u potrazi za zaradom već iz znatiželje. Nadam se da će se dio ‘naših’ ipak također vratiti.

Ponovna ljubav prema Gorskom kotaru se dogodila nakon što sam se iz pastelno-maslinaste Toskane vratila u živo, zeleno-plavi Gorski kotar. Tek sam tada shvatila o čemu se uopće radi ovdje i da ja zapravo živim u raju koji moram i drugima pokazati."

3. Drago mi je da si nam se pridružila u Autentičnim Kreativcima jer i ti nudiš zaista autentičan doživljaj u svojim turama. Na koji način kreiraš doživljaje za svoje goste i turiste? 

"Postoji mnogo raznih turističkih vodiča u Hrvatskoj, ali niti jedan specijalist za Gorski kotar. Do sada 😊 Poznajem detaljno našu ponudu, snage i slabosti. Nakon kraćega razgovora sa grupicom znam točno koja mjesta su najbolja za doživljaj - po njihovoj mjeri.
Ja volim ture raditi tailor made tako da mnogo vremena posvećujem planiranju kako bi onda jednom kada dođete sve bilo savršeno. Ne mali broj puta se umiješam u itinerare (planove puta) koje mi šalju druge agencije i ‘prekrojim’ ih jer su nerealno napravljeni. Nije da imam nešto protiv toga, već mi je drago pomoći. Također onda nemam posla sa peglanjem nedostataka na terenu. Uglavnom, shvaćam to sve ‘very seriously’ 😁

Osim turističkog vođenja bavim se i raznim projektima u turizmu, najviše u domeni planiranja događanja i marketinga."

4. Tvoja "Foodies tura" mi se čini jako zanimljivom pošto volim hranu 😀 Svakako ću ju morati isprobati jer me fotke  na tvojoj stranici "Lynx and Fox" doslovno vuku da dođem, na njima prštiš od pozitivne energije i ljubavi prema prirodi. Da li ti se ljudi sami jave ili ipak imaš način kako da ih privučeš da te bukiraju?

"Gosti saznaju za mene na razne načine. Osim agencija s kojima radim već neko vrijeme, na obostrano zadovoljstvo, neki saznaju za mene preko društvenih mreža, portala… Mnogo ih dođe preko preporuke. Ja vjerujem da se ljudi istih energija privlače. Ljudi i kad rade ili putuju, završe točno tamo i s kim trebaju biti.

“Foodies tura” je projekt u nastajanju i nadam se da će ugledati svjetlo dana ovo ljeto u Delnicama, centru Gorskog kotara. U turi će biti objedinjena gastronomija i tradicija goranskog kraja uz degustaciju naravno ;) Htjela bi da na turi ljudi probaju - goranski nadjev (tradicijsko Uskršnje jelo), lovačku paštetu, zaseku (namaz od špeka), žablje krake, divljač na više načina i specijalitete od borovnica i šumskog voća na više načina… 

Biti će kombinacija zanimljive priče, posjete nekoliko restorana, hodanja i naravno - uživanja u specijalitetima. "

5. Spajanjem svog poduzetničkog duha i željom za promoviranjem Gorskog kotara, otvorila si svoju agenciju za turističke obilaske koja nudi od individualnih do grupnih, od mirnih do avanturističkih razgleda ljepota Gorskog kotara.
Što nam kroz svoju agenciju sve možeš pokazati, što nam preporučaš i imaš li npr. ponudu za našu grupu :D Ako ćemo organizirati "networking event" ili "team buliding" u šumi? ;)

"U Gorskom kotaru imam sve za skrojiti jedan divan dvodnevni team building! Zamislite ovo - nakon dolaska i kavice malo šetnje mističnom šumom između stoljetnih stabala, posjet podzemlju koji pomiče granice, potom degustacija likera i rakija spravljenih od ljekovitog bilja, vožnja splavom po jezeru koje skriva potopljeni grad, bogat ručak od zanimljivih i divljih specijaliteta, malo kulturnih i tradicijskih znamenitosti te neka svirka nakon večere i odmor na npr. 1000 metara nadmorske visine ;) Party, Sleep, Repeat… 

Bude to sve baš fora! Sa mnom kao s domaćinom pobrinem se da mojim gostima ništa ne nedostaje. Jako sam posvećena svojoj misiji da zavolite Gorski kotar, da iz njega odete sa pozitivnim uspomenama i željom za povratkom."




Tko nebi zavolio Gorski kotar nakon ovako predivnih fotografija a uživo mora da je doživljaj još puno snažniji. Svakako od srca preporučam odlazak u prirodu jer zaista liječi duh i tijelo.
Jelenu možete pratiti na njenoj FB stranici "Lynx and Fox" i javiti joj se za sva pitanja vezana za individualne, grupe, avanturističke ili opuštajuće izlete u predivan Gorski kotar!


Primjedbe