Autentična Kreativka: Sunčana Seletković

U ovaj tjedan ulazimo puni elana, pozitivne energije i zdravlja. Divna  Sunčana Seletković certificirana osobna trenerica i instruktorica fitnesa otkriti će nam zašto se najviše posvetila majkama, koje prednosti donosi rad od kuće i kako svi mi možemo izvući maksimum iz sebe.  

1. Draga Sunčana, znam da je uvriježeno mišljenje da se damama ne spominju godine, ali ne mogu da ne naglasim WOW! Kako uspijevaš sa 50 + izgledati tako mladoliko, puna elana i znatno mlađe?  

"Hvala na komplimentu. Često mi ne vjeruju da sam ušla u pedesete 😀 i moram priznati da mi to laska. Lijepo je osjećati se fit a pogotovo tako izgledati. Svoj mladolik izgled moram pripisati što genima što zdravom načinu života. Vježbam redovito još od svoje 18. godine, a paralelno s mojim vježbačkim koracima krenuo je i moj interes za zdravu hranu odnosno dijetalnu hranu od koje se nećemo udebljati. Od ranih tinejdžerskih dana moram paziti što i koliko jedem jer sam sklona nakupljanju masnih naslaga na „krivim“ mjestima. Zapravo su moji napori da održim vitku liniju i doveli do dubljeg interesa za redovito vježbanje i zdravu prehranu. U svojoj 53-oj godini vježbam barem tri puta tjedno, ponekad i više, konzumiram prirodnu i zdravu hranu, ničega se ne odričem i osjećam se sjajno. Imam puno energije, obavljam sve svoje radne zadatke na vrijeme, fleksibilna sam, ne pijem lijekove i uživam u životu."


2. Kao trenerica fitnessa, specijalizirana si za rad sa ženama. Da li žene imaju veće izazove sa vježbanjem, zdravom prehranom i motivacijom te na koji način ih ti potakneš da odrade još jedan trening, da ne odustanu i ostanu pozitivne?

"U svojem poslu trenerice fitnesa radim isključivo sa ženama i to većinom majkama. Smatram da su majke s viškom kilograma jedna zanemarena skupina u fitness industriji. One nemaju vremena posvetiti se sebi jer su uglavnom posvećene svojoj obitelji, prvenstveno djeci. Svoje potrebe skoro uvijek stavljaju na posljednje mjesto i često su zbog toga frustrirane i nezadovoljne same sobom. 

Zaposlene majke imaju puno veće izazove u mršavljenju od žena bez djece. Ja bih tu izdvojila tri najvažnija izazova koji često dovode do odustajanja od programa tjelovježbe:
  1. Ako krenu na neki oblik vježbanja, pod pritiskom obiteljskih i poslovnih obaveza vrlo brzo odustanu jer kad se vrate kući s treninga čeka ih još brdo obaveza i djeca željna pažnje. Također često nemaju kome ostaviti djecu na čuvanje za vrijeme izbivanja iz kuće.
  2. Planiranje i organizacija obroka. Vrlo često žene moraju ili kuhati dvostruke obroke zbog pojedinačnih želja članova obitelji ili trošiti puno energije na „nagovaranje“ ukućana da jedu obroke spremljene na „zdraviji“ način. Tu je još nedostatak „zdravijih“ recepata i jednostavnost pripreme.
  3. Nedostatak podrške i motivacije

Imajući na umu sve gore navedeno osmislila sam projekt za mame pod nazivom „Budifitmama“ koji omogućava mamama:
  • da vježbaju od kuće i u samo 30  minuta dnevno odrade učinkovit trening, 
  • da se zdravije hrane prema stručnim i jednostavnim jelovnicima naše nutricionistice koji su vrlo maštoviti, sadrže cjenovno prihvatljive namirnice i što je vrlo važno, dostupne na našim tržnicama ili u supermarketima 
  • da imaju podršku u zatvorenoj facebook grupi u kojoj su žene s istim ili sličnim izazovima, stilom života i ciljem a to je smršavjeti, ojačati svoje tijelo i zdravo se hraniti. Jer kad uz sebe imaš vojsku žena koje su prošle ili prolaze isti put kao i ti, puno je lakše uz takvu podršku biti dosljedan i ostati motiviran.


Te žene su zaista kraljice i ja im se divim jer pored svih svojih obaveza oko djece, kuće, posla one uspiju vježbati redovito i dodatno vrijeme potrošiti na pripremu svojih obroka. Međutim, sve to može biti dosta iscrpljujuće i nakon nekog vremena javlja se umor, nezainteresiranost za rezultate i prijeti odustajanje. 
Ja ih ohrabrujem da mi se redovito javljaju sa svojim rezultatima a u kriznim situacijama pokazujem im smjer, ne dam im da odustanu i tješim ih da je sve to normalno. Jer normalno je umoriti se, posrnuti (s neodrađenim treningom ili jednom čokoladom) i ponekad se osjećati se loše. Svi smo mi ljudi od krvi i mesa, ranjivi i osjetljivi i ako smo u procesu mršavljenja ne možemo svoj život „zamrznuti“ ili staviti na čekanje. Treba shvatiti da je to proces i da će vjerojatno još biti loših dana. U takvim situacijama dovoljno je samo poslušati ih, reći im koju lijepu riječ i tako ohrabriti da idu dalje."

3. Kako i sama često navodim vrijeme kao izgovor zašto ne ulažem u razvoj tijela i pripreme zdrave hrane, reci mi kakav je mindshift potreban da i ja krenem sa vježbanjem i pripremom zdrave prehrane? Redovito treniram um i duh, pa bi tijelo bilo logičan treći dio cjeline 😊

"U vrijeme ubrzanog života i puno obaveza nedostatak vremena je jedan od najvećih izazova kojim se suočavamo, pogotovo kad govorimo o redovitom vježbanju. Jer većina ljudi misli ili da imaju važnijeg posla od vježbanja ili im se ne da pokrenuti pa smišljaju razne izgovore za ne vježbanje. 

Ono što bih im savjetovala je kao prvo da naprave analizu vremena koje provode pred televizorom ili na društvenim mrežama pa će vidjeti koliko vremena zaista imaju na raspolaganju za vježbanje. Ne mogu prihvatiti da se ne može naći barem 30 minuta dnevno za trening. 
A onima kojima se „ne da“ ili nisu motivirani savjetovala bih da jednostavno naprave prvi korak. Bez razmišljanja jel im se da ili ne da. 😀


Ono što je važno ako krenete vježbati, jest da svaki dan smatrate jednom „cjelinom“ ili „poglavljem“ koje trebate savladati. I da se svaki dan potrudite dati najviše što možete. I tako dan za danom. 

Svojim vježbačicama koje su krenule u proces mršavljenja kroz vježbanje i zdravu prehranu stalno govorim da je mršavljenje proces koji može biti fascinantan ili iscrpljujući, ovisno o tome na što se fokusiraju. Ako se fokusiraju na veliki trbuh, celulitaste noge, preveliku stražnjicu, ako se uspoređuju s drugima ili ako gladuju onda je to proces od kojeg će brzo odustati. S druge strane, proces mršavljenja može biti ispunujući i ozdravljujući ako se fokusiraju na sebe i na to da konačno rade nešto dobro za sebe, kad su sretne zbog svake male promjene koju su uvele u svoj život za vlastito dobro, kad se vesele svakom skinutom centimetru jer znaju da su to postigle vlastitim trudom i zalaganjem. To je onda proces koji će biti ispunjujući i fenomenalan i od kojeg sigurno neće odustati.

Dakle, stvar je na pozitivnom fokusu."


4. Posebnost tvojih vježbi je što se mogu pratiti online. Koje prednosti tvoji programi nude ženama, majkama, kraljicama 😉 Kako pratiš njihov razvoj?

"Za praćenje mojih programa vježbanja i oblikovanja tijela dovoljan je samo internet i 30 minuta dnevno. Ne mora se izlaziti van iz kuće, niti su potrebni posebni rekviziti za vježbanje.
Svi materijali se šalju na mail što uključuje unaprijed snimljene video treninge, plan prehrane, tabela za izračun dnevne potrebe kalorija i tabela za praćenje rezultata. Za facebook grupu je također potrebna internetska veza.

Moji programi vježbanja se sastoje od tri najvažnije komponente.

  • Unaprijed snimljeni video treninzi (na kojima sam ja kao vježbačica) s točnim uputama kako odraditi koju vježbu te planom treniranja prema danima u tjednu
  • Unaprijed pripremljeni jelovnici s maštovitim receptima i popisom namirnica za nabavku izrađeni od stručnjaka nutricionista, dan po dan
  • Podrška u zatvorenoj facebook grupi

Dakle vježbačice imaju plan, strukturu i dinamiku kroz različite treninge (koji se mijenjaju svaki tjedan) i u svakom trenutku znaju što trebaju raditi. Na taj način nema „vrludanja“ i nisu prepuštene same sebi.
Iako su sve tri komponente jednako važne,  moram spomenuti da jedan element ipak preteže a to je podrška i motivacija. Facebook grupa u kojoj se svi zajedno družimo daje ogromnu motivaciju i putokaz. U grupi su žene koje su već prošle svoju transformaciju pa mogu savjetima i malim trikovima pomoći „novijim“ ženama da prebrode krize. U grupi smo i nutricionistica i ja koje pratimo njihove objave, odgovaramo na pitanja i dijelimo savjete. Ja sam svojim vježbačicama dostupna i putem mobitela i maila pa im na taj način dajem podršku, tješim, usmjeravam i ohrabrujem da nastave dalje.

U facebook grupi svaki tjedan održavam live video prijenos u kojem obrađujemo teme tipa kako se najlakše organizirati i isplanirati vrijeme za vježbanje; kako organizirati prehranu; kako se othrvati emocionalnoj gladi; kako preuzeti kontrolu nad vlastitim zdravljem; kako preuzeti odgovornost i još mnoge druge teme vezane uz pridržavanje programa, dosljednost i motivaciju.

Projekt Budifitmama je baš „pogođen“ i izazvao je velik odaziv žena jer im pruža baš ono što nedostaje na fitness tržištu. Kroz moje programe do sada je prošlo više od 2000 žena (neke i više puta) a zajedno smo skinule više tisuća kilograma."

Photo by "Ljubav, kg, Novac"

5. I za kraj, kako ti uspijevaš biti super fit mama, žena, poduzetnica, trenerica i sudjelovati na raznim edukacijama, na kojima dijeliš svoje znanje o fitnesu, prehrani i pozitivnom razmišljanju?

"Moram priznati da nije lako. Svakodnevno balansiram svoje obaveze najbolje što mogu. Radim od kuće što može biti i dobro i loše. Dobro je to što ne moram gubiti vrijeme na putovanje do posla i nemam troškove plaćanja ureda. U kući mi je i studio za snimanje videa. S druge strane, pošto sam stalno kod kuće nemam određeno radno vrijeme nego svoje obaveze prilagođavam aktivnostima ostalih ukućana, pogotovo djetetovoj nastavi. Ugovaram sastanke i radim kad je dijete u školi. Ponekad se zna dogoditi da prvi radni zadatak napravim tek nakon ručka. Volim raditi kasno navečer kad sve utihne pa često radim do kasnih noćnih sati. Ponekad si uzmem pola sata za dnevni odmor i tako nadoknadim propušteni san. U mojim godinama je dnevni odmor dosta važan. Nakon takvog odmora osviježena sam i mogu nastaviti s radnim zadacima.
Za svoje treninge imam točno određene termine koje strogo poštujem. Pošto radim posao trenerice fitnesa, treninzi mi omogućavaju da održavam svoju kondiciju koja mora biti tip-top.
Volim se družiti i učiti nova znanja pa često prisustvujem raznim radionicama bilo o vođenju vlastitog posla, bilo o fitnesu. Pozvana sam i na razne konferencije i događanja što me jako veseli jer mogu prenositi svoje znanje o potrebi redovitog kretanja i zdravoj prehrani.

Pošto nisam vezana uredom spadam u vrstu takozvanih „digitalnih nomada“  jer mi je za rad potrebna samo internetska veza. To mi daje mogućnost da radim odakle hoću. Zato sam za vrijeme ljetnih školskih praznika uglavnom na moru, na Lošinju pa spajam ugodno s korisnim.

Obožavam svoj posao jer mi daje priliku da mijenjam živote žena, na koje sam posebno osjetljiva. Kroz svoj posao ih osnažujem, one postaju svjesnije svojih mogućnosti, svojih vrijednosti i postignuća. Pomažem im da vide sebe u drugom svjetlu kao snažne žene sposobne za sve."


Sunčana, hvala na tako impresivnom stavu, volji i želji u pomaganju ženama. Apsolutno te podržavam i vjerujem da ćemo se svakako nastaviti družiti u jednom od planiranih Networking evenata grupe Autentični Kreativci. 😊
A majke, žene i kraljice te mogu popratiti na web stranici "Budifitmama" i steći uvid u tvoje vježbe na Youtube kanalu

Primjedbe