Autentična Kreativka: Tea Zavacki

Photo by Marina Milić Kravar

Izuzetno mi je zadovoljstvo predstaviti vam Teu Zavacki, svestranu mladu ženu koja je odlučila "biti promjena koju želiš vidjeti u svijetu". 😊

Tea uz sve svoje ostale uloge u životu, piše i kreira motivirajući sadržaj na svom portalu TeaTime, dajući tako uvid u primjenjive alate i metode, korisne informacije i iskustvo koje je sama stekla metodom pokušaja i promašaja, pomažući tako svojim čitateljima doći do odgovora "što uopće želim i na koji način da to ostvarim".

1. Tea, kao vjerna pratiteljica tvog portala TeaTime, vrlo sam uzbuđena i sretna što si sada dio naše grupe Autentičnih Kreativaca. Ima toliko tema o kojima bih s tobom mogla razgovarati pa bih za početak voljela ljudima dati uvid tko Tea zapravo je i koje si izazove prolazila pokrećući portal TeaTime?

"Prije svega, hvala ti što pratiš, baš mi je drago što smo se našle. Prije dvije i pol godine kada sam pokretala TeaTime opisala sam se u tri riječi – poduzetnica (u nastajanju), inženjerka, štreberica. Danas sam poduzetnica i na papiru i vodim obrt nešto dulje od godinu dana. Uz inženjerku, danas sam i poslovna trenerica te konzultantica za korisničko iskustvo, što je zanimanje o kojem sam maštala tijekom studija, a prije dvije godine saznala da postoji i u stvarnom svijetu. Što se tiče štreberice u meni, i dalje je prisutna, samo danas i puno sklonija „poslati“ svoje ideje u svijet prije nego što su savršene. To je ujedno bio glavni izazov s kojim sam se susretala i s kojim se susrećem i danas razvijajući TeaTime – prigrliti koncept minimum viable producta (MVP) i svakodnevno slušati Setha Godina i njegovu izjavu Ship before you're ready."

Photo by Marina Milić Kravar
2. Uz „redovan posao“ kao savjetnica za korisničko iskustvo također si vrlo ambiciozna poduzetnica. Organiziraš predavanja, radionice, konferencije te čitaš vrlo zanimljivu stručnu literaturu koju često obrađuješ i spominješ na vlastitom portalu.
Koje su ti navike organizacije radnog dana, da na produktivan način izbalansiraš zadatke između „redovnog posla“ i vlastitog obrta?

"Kroz proučavanje tema produktivnosti, organizacije i navika, otkrila sam dvije ideje koje mi pomažu u tom balansiranju – jedna se odnosi na promjenu mindseta, a druga je konkretan i primjenjiv alat.

Što se tiče mindseta, shvatila sam da ne postoji savršeni balans i da je (poslovni) život kreativan kaos kojim uvijek dominira neki aspekt. Tako ima tjedana kada ne stižem napisati tekst za TeaTime ili nestanem s društvenih mreža jer se približava lansiranje projekta na kojem u tom trenutku ne radim samo „od 9 do 5“ nego i do 12 sati dnevno. Isto tako, ima vikenda tijekom kojih se u potpunosti isključim i provedem ih sa Zoe i D. A onda se opet vratim TeaTimeu i ulažem u njega „idealnih i planiranih“ 2-3 sata dnevno. I svaki od tih scenarija je skroz ok. Uz takav stav (više) nemam grižnju savjesti i puno sam produktivnija.

Što se pak tiče planiranja, alat o kojem sam nedavno pisala na blogu zove se calendar blocking i ukratko, radi se o jednostavnom procesu tijekom kojeg svakom zadatku s to-do liste dodjeljujem vremenski okvir u kojem će biti ostvaren. Ukratko, prebacujem zadatke s to-do liste u kalendar i na taj način planiram svoj tjedan. Calendar blocking me motivira da učinkovitije raspolažem svojim vremenom svaki dan."

Photo by Marina Milić Kravar
3. Teme o kojima pišeš na blogu su često proizašle iz vlastitih iskustava promjena navika, organizacije, planiranja i slično. Kako se odlučuješ o kojoj ćeš temi pisati i odakle crpiš inspiraciju?

"Kada sam u ulozi konzultantice za korisničko iskustvo, prioritet mi je staviti se u cipele korisnika, a isto vrijedi i za TeaTime. Prilikom pokretanja TeaTimea odlučila sam da to neće biti dnevnik u kojem ću teme birati prema tome kako se trenutno osjećam, nego skup tema i informacija koje su odabranoj ciljanoj skupini u tom trenutku potrebne, korisne i motivirajuće. Zato često, kada mi ponestane „inspiracije“, na nekoliko adresa pošaljem poruku sadržaja: Što ti je trenutno najveći izazov u razvoju ideje/start-upa/obrta? Na temelju tih odgovora onda biram teme, a u pisanju tekstova se vodim vlastitim iskustvima i naučenim lekcijama, jer kažu: piši o onome što znaš. 😊"


4. Tvoj TEDxtalk koji si održala na temu „(S)klopka za štrebere“ daje vrlo realan uvid u osjećaje i razmišljanja „pravog štrebera“. Kroz tvoj humorističan i otvoren pristup, totalno sam se poistovjetila s tobom ali i zapitala se „Kako je Tea tako mlada došla do toliko važnih pitanja koje si student može postaviti da bi se razvijao u osobnom i poslovnom segmentu?“ Pa evo koristim priliku da mlađoj publici (i onima koji se tako osjećaju)  daš upute 😉

"Što više učim, to mi je jasnije da točne upute (primjenjive na svakoga i u svakoj situaciji) – ne postoje. I to me kao štrebericu i inženjerku nimalo ne veseli. 😊 Ono što mogu je podijeliti vlastito iskustvo. 

Tijekom 17 godina svog formalnog školovanja, pojma nisam imala što želim. Prvi put kada sam doživjela „e to ja želim raditi“ trenutak, radilo se o videu Marie Forleo na koji sam naišla slučajno u jednom od onih besciljnih pretraživanja interneta kada kreneš od videa „Kako strukturirati bullet journal“ a završiš na tome kako brzo oguliti kuhano jaje. Taj video me zatim potaknuo na istraživanje o Marie, a usput sam saznala za cijeli niz drugih ljudi sličnih sebi koji su zaslužni što danas radim ono što volim. I zato, ako bih učila na svom iskustvu, rekla bih da je u današnjem digitalnom svijetu u kojem su sve informacije i ideje dostupne online, prvi korak – znatiželja. Često volim reći „kada ne znaš što želiš, reci da svemu što dođe u tvom smjeru“. Korak nakon toga je okružiti se tim idejama i ljudima koji u nama pobude znatiželju. Stvarno jesmo prosjek pet ljudi s kojima provodimo najviše vremena, tako da je onda i uspjeh neizbježan."


5. Prije 2 tjedna se održavao „Zagreb Service Jam“, globalno natjecanje u „Design Thinkingu“ koje se istodobno održavalo u 80 gradova svijeta. Kao dio organizacijskog tima, reci nam zašto je „Design thinking“ postao svjetski priznat pojam i dio inovacijske budućnosti? Na koji nam način „design thinking“ pomaže u rješavanju problema te dali možemo i nagodinu očekivati isti event?

"Design thinking se temelji na pristupu koji je u današnjem poslovnom svijetu (najveća) kompetitivna prednost – design thinking u fokus stavlja stvarne potrebe korisnika. Metodologija zatim nudi korake i alate uz koje, polazeći od potreba korisnika, kreiramo proces, uslugu ili proizvod koji će korisnici zaista htjeti koristiti. Uz fokus na korisnika, ono što osobno najviše volim u design thinking metodologiji je iterativan pristup i brzo lansiranje i testiranje prototipova. Najčešći strah koji nas sprječava da radimo ono što volimo je strah od neuspjeha, a design thinking potiče hrabro lansiranje ideja i učenje iz neuspjeha kao sastavni dio procesa. Zagreb Service Jam planiramo organizirati i sljedeće godine i uvijek se veselimo upoznati nove jammere – svi su dobrodošli.😊"

Hvala ti Tea na svemu što dijeliš s ostatkom svijeta! 😊 Tvoja otvorenost, entuzijazam i volja za boljim sutra se može iščitati u svakom tvom tekstu.
A ako si i vi ponekad pomislite "Ne znam što želim, ali znam da želim više..." onda svakako popratite TeaTime jer iz vlastitog iskustva mogu potvrditi da TeaTime objave potaknu na razmišljanje i akciju.
Stoga...priprema, pozor i...AKCIJA 😀


🌹Anita Kanđera

Primjedbe