Autentična Kreativka: Ena Rajić

Ovaj tjedan vam predstavljam Enu Rajić, izuzetno autentičnu mladu damu koja kao psihologinja stvara vrlo kreativan sadržaj, pružajući  tako svojoj okolini aktualne teme koje potiču na razmišljanje ali i smijeh. Njen video "Ugliness In Beauty" me emocionalno vrlo dotakao, pokazujući time kako mladi, autentični, kreativni ljudi mogu biti promjena u svijetu, samim time što žive i jesu ono tko zaista jesu. Njen utjecaj na mlađe generacije je enorman i vjerujem da ćemo ubuduće još čuti jako puno o njoj. 

1. Ena, za početak ti želim čestitati na hrabrosti što otvoreno i bez zadrške radiš ono što radiš, stoga te molim da svoj autentičan rad ukratko predstaviš na svoj način 😉

"Hvala na podršci, drago mi je čuti da dopirem do ljudi! U slobodno vrijeme, dok ne radim kao psihologinja, stvaram videe u kojima na kreativan način nastojim obrađivati aktualne društvene teme, teme psihološke tematike te one zabavnog karaktera. Tako primjerice, na mom YouTube kanalu možete pronaći spoken word poeziju u kojoj psiholiški “rekonstruiram” kognitivno-ponašajnu strukturu ličnosti tzv. hejtera ili osobe kojoj je hobi mrziti. Uz to, na primjer možete pronaći i skečeve u kojima kroz satiričan način dajem komentar na osobe koji se neetično bave piramidalnim sustavima prodaje. Na koncu, veseli me intervjuirati ljude koje osobno smatram zanimljivima, a sve se više radujem i snimanju tzv. prankova i socijalnih eksperimenata."

Photo by "Ljubav, kg, Novac"
2. Kao mlada psihologinja imaš jak utjecaj putem društvenih mreža na kojima redovito dijeliš kreativan sadržaj. Osim motivacijskih videa, intervjua, radiš i "spoken word poeziju". Kako si došla na ideju da kroz videa dijeliš poeziju na jedan posve individualan i zanimljiv način?

"Motivacijski videi su iza mene, a spoken word poezija je došla sasvim slučajno u moj život tako što sam prije skoro dvije godine napisala svoju prvu pjesmu te ju izložila jednoj osobi koja mi je natuknula da joj zvuči spoken wordish. Kako me to zaintrigiralo, išla sam progooglati i oduševila se poviješću i karakterom takve vrste poezije. Spoken word koji uglazbljujem smatram savršenom kombinacijom rap glazbe uz koju sam odrastala i poezije koja mi po prvi put nije dosadna, sladunjava i apstraktna. Spoken word može biti i društveno angažirana, ali i posve personalna poezija u kojoj je jako bitna izvedbena komponenta. Spoken je stoga za mene živ, stvaran i blizak ljudskom iskustvu."

3. Imaš već i svoju prvu objavljenu knjigu "U potrazi za autentičnom snagom". Koji je bio ključan trenutak u tvome životu kada si odlučila napisati knjigu i da li si imala izazova putem, poput odustajanja, sumnje i slično?

"Vratila sam se s jednog seminara u Londonu na kojemu sam si osvijestila da imam nemalu hrpu pisanog i video materijala kojega mogu pretočiti u jednu malu slatku knjigu. Izazova je bilo mali milijun i naravno da sam poželjela odustati više puta, kakvo je to pitanje? (kroz smijeh). Propitkivala sam se jesam li premlada i preneiskusna da napišem knjigu? Je li to što pišem uopće išta novo na ionako preplavljenom tržištu? Who da f**k is Ena i koga bi zanimale njene kontemplacije o životu? Masa sumnji. No, rekla sam j**e mi se i stvarno se potrudila dati zadnju kap snage u svakom smislu - od beta readera od kojih sam upijala svaku povratnu informaciju do okupljanja suradnika koji su velikim dijelom zaslužni za tu knjigu koju danas držim u ruci. Naravno, moj perfekcionistički um bi radio reizdanje knjige jer smatram da sam ju u nekom smislu nadrasla - no, pisanje knjige me naučilo strpljenju i kontroliranju perfekcionista i samokritičara u sebi, a povratne informacije čitatelja uvijek me iznova razvesele."

Photo by "Ljubav, kg, Novac"
4. Na društvenim mrežama sve više raste konzumacija video sadržaja, misliš li da je "video" budućnost pošto ga i sama pretežno koristiš kao svoj način izražavanja? Koje ti prednosti vidiš u video porukama i kako ohrabriti druge da i sami isprobaju kreirati video sadržaje?

"Video je i sadašnjost i budućnost, to je neupitno. Ljudi vole osjetiti energiju onoga koji im se obraća, a video je medij koji im omogućava - ne samo da čuju autorovu poruku, već i da prosude koliko je on autentičan i usklađen sa svojom neverbalnom komunikacijom. Nije uvijek važno što kažemo, nego i način na koji to kažemo. Većina nas zna da neverbalna komunikacija čini znatno veći udio u komunikaciji od verbalne. Uz to, više vjerujemo čovjekovoj neverbalnoj nego verbalnoj komunikaciji.

Kroz pisani oblik ne možemo dobiti potpunu sliku o autoru - video tu sliku nadopunjava, testira pa i  transformira."

5. Puno se koristiš parodijama, sarkazmom i crnim humorom. Pošto su neke teme ozbiljnog karaktera, misliš li da stvaraju promjenu u razmišljanjima naše okoline? Imaš li neki svoj cilj, kako time želiš utjecati na okolinu, koji bi s nama podijelila? 🙂

"Moji su skečevi prožeti sarkazmom, no ne i crnim humorom - bar koliko znam (kroz smijeh) jer “crni” nije moj đir. Zapravo, koristim se obrnutom psihologijom. Ona mi je zabavnija, zanimljivija i nekako neagresivna. Iskustvo mi je pokazalo da moja publika na to puno bolje reagira jer je osvježenje, a i lakše dopire do nje. Imam osjećaj kao da ta obrnuta psihologija i sarkazam imaju moć slamanja otpora prema razmišljanju o “teškim temama”. Opći cilj mi je zabaviti se, zabaviti druge te poslati poruku koliko svi u konačnici težimo istome - ljubavi, slobodi izražavanja, poštovanju i sličnim velikim riječima (kroz smijeh)."

Hvala ti Ena na svemu što radiš i dijeliš. Svakako te nastavljam pratiti i podržavati u onome što jesi.
A svi vi koji se ponekad želite dobro nasmijati (ili zamisliti), slobodno popratite Enu na njenom YouTube kanalu ili pronjuškajte kroz njen web www.enarajic.com 😊


Primjedbe