Autentična Kreativka: Gordana Vučić

Većini nas je zdravlje na prvom mjestu jer bez njega teško da bi i u drugim poljima dobro funkcionirali. Upravo nam iz toga razloga ovaj tjedan Gordana Vučić predstavlja podizače energije i imuniteta koje je sama proizvela nakon godina isprobavanja raznih načina prehrane. Došla je do zaključka koja vrsta prehrane ipak najbolje utječe na organizam. Makrobiotika, veganstvo ili možda Thai? Pročitajte u nastavku 😊

1. Vodiš stranicu Magoleum, koja obuhvaća fitoaromaterapiju, nutricionizam i ljepotu pa nam za početak reci tko ili što su Tibi & Kombucha te kako je nastala njihova priča?

"Tibi & Kombucha su ukusni prirodni napici s probiotičkim svojstvima koji zbog svojeg fenomenalnog sastava izvrsno podižu energiju i imunitet. Posljedično smo automatski manje podložni stresu, revitalizirani smo i sretniji i to bez ikakvih štetnih nuspojava. Potpuno su prirodni, ukusni i bez ikakvih konzervansa i piju se svakodnevno, u obliku soka.
Kao i svaka dobra priča i ova je nastala sasvim slučajno i neplanski. Moj sin je već kao beba postao alergičan na mlijeko pa sam u potrazi za probioticima bez laktoze naišla na vodeni kefir koji je izvrsno odgovarao mojoj potrazi. I tako je sve krenulo, prvo za nas doma, onda za prijatelje pa se postepeno razvila i prodaja. Danas mi je cilj približiti ove divne eliksire što većem broju ljudi i vratiti osmijehe na njihova lica."


2. Uz organsku hranu i kozmetiku, klijenti ti se mogu javiti i vezano za individualne konzultacije. Koje su teme zbog kojih ti se ljudi najčešće obraćaju i na koji način ih usmjeravaš k rješenjima?

"Tako je. Osim zdravstvenih problema, najčešće se javljaju zbog zbunjenosti što „smiju“, a što „ne smiju“ jesti i kako da se ponovno osjećaju dobro u svome tijelu. Ljudi su danas toliko bombardirani i bičevani informacijama o prehrani, namirnicama, o „pravilima“ kako, što, s čime i na koji način jesti da je živo čudo da uopće nešto jedu!
Svašta je dostupno na Internetu i namjerno je stvoren strah od izbora hrane. Ne jedi meso, ne jedi žitarice, ne jedi kombinaciju žitarica i mahunarki, ne mliječno, ne gluten, pij vodu s limunom..! U hrani se zaboravilo uživati i zapravo se jede u stresu. Ono što na konzultacijama radimo je detektiranje obrasca ili obrazaca koji su doveli do nemira i stresa i to po malo, a opet dovoljno brzo otpetljavamo. Dakle identificiramo uzrok, mijenjaju se navike, uvode nove bolje i daju se smjernice i savjeti na koji način dalje za dugoročne i trajne rezultate. Ne postoje dvije iste osobe, tako da niti terapija nije ista za sve." 

3. Započelo je proljeće, sve se budi a i mi krećemo s proljetnim čišćenjem. Jedno od najvažnijih čišćenja ljudi često zaboravljaju, a to je čišćenje organizma. Reci nam zašto je potrebno i koji su benefiti brige o vlastitom organizmu?

"Naš je organizam vrlo složen i predivan. Tijelo ima toliko funkcija, toliko impulsa, radnji, kretnji koje je sposobno činiti, toliko je intuitivno i logično da je naša funkcija samo mu služiti i ugađati. Kako je zapravo nemoguće izolirati se o toksičnih misli, hrane, vode i zraka dobro je redovno zaroniti u čišćenje. To zapravo nije ništa neobično, samo što smo kulturološki kao zajednica na ovom podneblju to jednostavno potisnuli. Mudro je redovno obavljati čišćenje organizma kako bi ono moglo pravilno funkcionirati i biti manje podložno stvaranju bolesti, intolerancija, alergija i drugih nepovoljnih stanja organizma. Rezultati se očituju kroz višu razinu energije, čišće misli, bolji san, ljepši ten, manja podložnost bolestima i stresu, smanjenju anksioznosti. Ako se želimo dobro osjećati u svome tijelu i živjeti vitalan život, redovna čišćenja unutarnjih organa su neophodna." 

4. Osnovala si grupu na Facebook-u pod nazivom "Osviještena prehrana" u kojoj redovito imaš interakcije sa svojim članovima na razne teme. Da li ljudi primjenjuju savjete i na koji način se mogu još više angažirati?

"Kao što sam već spomenula ranije, ljudi su preplavljeni informacijama o zdravlju, imaju različita iskustva i uvjerenja pa su dosta sumnjičavi. Imaju puno pitanja i propituju. I dobro da je tako jer ih pitanja mogu dovesti do rezultata, a možda će upravo njihova pitanja i iskustva pomoći nekom drugom članu s njegovim izazovom.
Želja mi je kroz grupu osvijestiti ljude da su oni kreatori svoje sreće i da to samo trebaju aktivirati u sebi. Imali smo nedavno diskusiju o kavi, mislim da još uvijek traje jer kava je mnogima „način života“. Jedna je članica, zahvaljujući diskusiji odlučila kavu zamijeniti drugim načinom podizanja energije tako da da, ljudima su savjeti korisni i lako su primjenljivi.
Grupa je otvorena za diskusije o zdravlju s naglaskom na nalaženje rješenja. Članovi se mogu uključiti postavljanjem pitanja koja ih zanimaju vezano za temu, dijeljenjem relevantnih članaka, sudjelovanjem u postojećim temama i dijeljenjem svojih iskustava. Također mogu pozvati nove članove u grupu ukoliko smatraju da bi novi član, ali i svi postojeći profitirali njegovom prisutnošću u grupi."

5. Kako je ovo vrlo zanimljiva tema o kojoj bi mogli naširoko pričati, za kraj bih voljela čuti tvoju perspektivu osviještenog načina življenja i kako je tebi i tvojoj obitelji promijenilo život?
  
"Uh, da, mogli bi zaista o tome dug pričati 😀 Godinama sam isprobavala razne vrste prehrane. Probala sam dosta toga. Jela sam sve, pa sam bila vegetarijanka, pa veganka, pa sam jedno vrijeme pripremala Thai hranu (ljuto me strašno privlačilo, naročito zeleni curry!), onda ponovno sve, pa makrobiotičarka, pa na sirovom (sokovi, salate), onda ponovno vegetarijanka i danas sam kombinacija vegetarijanke koja jede i meso s time da je veći naglasak na povrće. U trenutku kad sam postala majka bila sam na makrobiotici jer je tada bila baš popularna. Bila sam izrazito mršava, blijeda, vječito umorna, dobila sam alergiju na sunce, nekoliko puta mi je tijelo toliko reagiralo na neku namirnicu da sam čitava natekla i pocrvenjela (anafilaktički šok!), mliječno mi je počelo strašno smetati, bila sam naduta od svega i svačega i počela mi je jako ispadati kosa. Radila sam sve po pravilima, hranila sam se zdravije od mnogih koje znam, redovno bavila sportom, bila aktivna, ali očito nešto nije bilo dobro.

Moj je sin u to vrijeme bio alergičan i intolerantan na cijelu listu namirnica i obroci su se naravno prilagođavati njemu. To je značilo da jaja, mliječno, gluten i orašasti plodovi nisu imali mjesta na našem jelovniku. Čak i danas, ako tražite recepte bez tih namirnica vidjet ćete da ih baš i nema i da sastojci koji se u njima koriste ili nisu kod nas dostupni ili su baš užasno loši, najčešće GMO supstituti.
Cilj je postao maknuti upale koje stvaraju alergije i pritom se nutritivno dobro hraniti i uživati u jelu. Uzela sam sve što znam profesionalno i što sam naučila kroz različita iskustva kroz mijenjanje dijeta, kroz superhranu, baš sve i jednostavno sam počela osluškivati naše potrebe. Što volimo, kako se od čega osjećamo, što to radi alergijskim reakcijama sinu, povlače li se ili pojačavaju, da li mi se spava, imam li energije, ispada li mi još kosa, što mi utječe loše na probavu, na raspoloženje… Tu su po putu u priču došli probiotici i to nas je doslovno lansiralo prema balansu. Čišćenje organa je bila druga stvar gdje sam se, nakon svog antiparazitnog protokola zauvijek riješila alergija. Kosa ne samo da je prestala ispadati, već je gušća i čvršća nego ikad. Sin danas po malo jede sve, još su mu ostale neke namirnice na koje i dalje reagira ako ih jede dva dana zaredom, ali je neusporedivo bolje nego prije. Svaki dan zajedno planiramo obroke i nastojimo da nam tanjuri sadrže barem 3 boje. To je neko naše zaigrano pravilo.

Ako bih trebala izdvojiti nešto iz cijelog tog iskustva, onda bi to bilo ovo: ne pratite nikakve trendove, pokrete i smjerove. Ne brojite kalorije i bacite vagu. Slušajte sebe, tijelo nam daje signale. Dajte mu najbolji mogući izbor toga što vas traži, bez osjećaja krivice i guštajte. Sve znate, nije da vam netko mora reći da su kolači ili grickalice za ručak dobar izbor, jel' tako? Vidjet ćete da ćete nakon nekog vremena imati sve manje potrebe za junkom i stimulansima, a i otvorit će vam se i intuicija. Meni je upravo to promijenilo i pojednostavilo život."

Hvala Gordana na svim preporukama koje daješ. Čak sam se i sama zapitala da li bi mogla bez kave 😏 mislim da zasad još ne 😁

Ukoliko Vas je zainteresirala navedena tema, slobodno se pridružite grupi "Osviještena prehrana" i pitajte Gordanu apsolutno sve što Vas zanima. 




Primjedbe