Autentičan Kreativac: Ante Mihaljević

Izuzetno mi je zadovoljstvo što vam ovaj tjedan predstavljam profesora koji ima inovativan način prenošenja znanja. Ante Mihaljević ne samo da podučava svoje klijente na izrazito interaktivan i zabavan način nego i svakodnevno ulaže u nadogradnju svoga vokabulara, kako bi uz sve brže promjene na tržištu ostao "up to date".



1. Ante, kao profesor engleskog i hrvatskog jezika posvetio si se nastavi i dijeljenju svoga znanja. Je li tvoja strast prema engleskom jeziku postojala prije samog upisa fakulteta i kada si uvidio da će upravo podučavanje poslovnog engleskog jezika biti tvoj put u karijeri?

"Sve je zapravo počelo s nekad popularnom serijom „Santa Barbara“. Već s 3 godine znao sam čitati i pisati, a kako u to ratno vrijeme nije bilo velikog izbora, a ni svijesti o štetnosti izlaganja djece televiziji, titlovi su postali moj svijet u engleski jezik. Vrlo brzo sam prestao čitati titlove i fokusirao se na slušanje. 😊 Tako da mogu odgovorno reći da nije svako zlo za zlo i da je „Santa Barbara“ unaprijedila bar jedan život. Šalu na stranu, svijest o potrebi za podučavanjem poslovnog engleskog jezika došla je 2014. U radu s klijentima shvatio sam da konverzacijski tečaj nije ono što im treba, da većina njih dolazi iz poslovnog okruženja i da traže pristup koji će zadovoljiti njihove potrebe. Tada sam intenzivno počeo čitati knjige iz raznoraznih industrija kako bih se upoznao s jezikom struke svojih klijenata. S vremenom sam stvorio doista veliku bazu materijala za razne branše koju konstantno prilagođavam novim trendovima i klijentima."

2. Na grupnim tečajevima, na kojem sam i sama sudjelovala, imaš vrlo inovativne metode podučavanja. Kroz interakciju i igre olakšavaš učenje jezika te zapravo stvaraš zabavnu atmosferu druženja polaznika. Kako dolaziš do ideja i kreiranja novih metoda?

"Ljudi često s oduševljenjem komentiraju moje metode, no meni se ta razina kvalitete i inovativnosti nekako podrazumijeva. Ne mogu zamisliti ex cathedra sat u kojem polaznici pasivno sjede, a ja monotonim glasom s visoka prosipam svoje znanje. Jednostavno, nije mi dovoljno da su klijenti zadovoljni, želim da budu oduševljeni. Izvor inspiracije su najčešće upravo sami klijenti. Ovisno o tom kakve su volje i u kojoj su fazi s poslovnim projektima, prilagodim ritam i atmosferu sata kako bih iz njih izvukao maksimum. Jedan put ću ih potaknuti da istraže poveznicu između benda „Van Halen“ i „M&M“ čokoladnih bombona te naučeno primjene u svom poslovnom i privatnom životu, drugi put ću ih zagrijati brzom partijom igre „Alias“ u kojoj moraju svom partneru objasniti određeni pojam na engleskom, a ponekad ćemo samo baciti kockice za „Dungeons and Dragons“ i iskoristiti odgovarajuće pripremljeno pitanje za poticanje rasprave na engleskom."


3. Uz grupne tečajeve, nudiš i individualan pristup svakom pojedinom klijentu, čak i dolazak na adresu klijenta. Pretpostavljam da je tu potrebna dobra organizacija i fleksibilno radno vrijeme. Kako klijenti reagiraju na tvoj pristup i stigneš li sve organizirati uz ostale obaveze?

"Kao što sam spomenuo ranije, klijenti stvarno s oduševljenjem pričaju o mom pristupu. Dapače, s ponosom mogu reći da svi moji klijenti dolaze do mene po preporuci. Na preko 200 dosadašnjih polaznika samo dvije osobe su došle „na neviđeno“, a čak su i one nakon edukacije slale svoje prijatelje i kolege kod mene na tečaj. 
Što se organizacije tiče, moram priznati da je ponekad doista teško. Kako dolazim na adresu klijenta, potrebno je složiti raspored sa što manje praznog hoda. Svaki dan provedem u prosjeku tri sata u autu. Srećom, to vrijeme popunim audioknjigama koje su se pokazale kao idealan način učenja. U prosjeku, na taj način, dovršim jednu knjigu iz poslovnog svijeta tjedno. Nakupi se tu doista zanimljivih priča i saznanja koja rado prenosim na svoje klijente."

4. Nakon lansiranja tvoje nove web stranice, primijetila sam da u navedenim uslugama imaš među ostalim i „pregovaranje, govorništvo, prezentaciju i umrežavanje“.
Objasni nam o čemu se tu točno radi, koje prednosti nam daju spomenute vještine u asertivnoj komunikaciji? 

"Uz tečaj poslovnog engleskog jezika, svojim klijentima nudim i modularni pristup podučavanju. Naime, klijent koji dobro vlada engleskim jezikom može odabrati na primjer modul pregovaranja ako smatra da na tom području treba raditi. Tada radimo na taktičnosti i vještini slušanja, kako odabrati i koristiti potrebne jezične konstrukcije koje osiguravaju asertivnost uz uvažavanje sugovornika i stremljenje ka situaciji u kojoj su svi zadovoljni ishodom, tzv. win-win ishod. Slično je i kod prezentacijskih ili govorničkih vještina. Napravimo analizu potreba i ciljeva te zajedno radimo na svim jezičnim vještinama koje su nužne da klijent razvije svoj komunikacijski potencijal i da suvereno vlada jezikom u situacijama za koje se pripremamo."

5. Od 1.4.2019. postaješ predsjednik grupe BNI Impuls, svjetske organizacije za poslovno umrežavanje i dobivanje posla putem marketinga i usmene predaje koja također djeluje na području Hrvatske. Na koji način ti je članstvo pripomoglo na tvom poslovnom putu te koji su ti planovi za daljnji rast i razvoj?

"Od samog početka mog angažmana u grupi BNI Impuls odgovorno sam se primio uloge koordinatora edukacije za poslovno umrežavanje. Prošle su već 3 godine kako na svakom sastanku svoje kolege educiram o bitnim temama iz sfere poslovanja i poslovnog umrežavanja. Vjerujem da su moji kolege prepoznali trud koji ulažem i da je ovo iskazivanje časti kroz titulu predsjednika grupe na neki način njihovo „hvala“ za sve ove godine truda. Kao što sam ranije naglasio, ulažem jako puno truda i energije u rad na sebi i rezultati ne izostaju. Konstantno učenje me ispunjava velikim zadovoljstvom. Želja mi je tu ljubav prema znanju i širenju vidika prenijeti kako na svoje kolege iz BNI grupe Impuls, tako i na svoje klijente. 
Moj plan je svakako nastaviti raditi na sebi kako bih mogao pomoći drugima, jer sam kroz dosadašnje iskustvo shvatio da su u svijetu koji je sve više fokusiran na vanjsku i materijalnu satisfakciju, nužno potrebni ljudi koji pronalaze zadovoljstvo u upoznavanju i razvijanju sebe i na tome temelje svoj uspjeh i sreću. Čovjek koji sebe dobro poznaje s lakoćom usvaja nova znanja i vještine i dijeli svoju stručnost s drugima."

Hvala ti Ante na velikom doprinosu koji daješ svojim klijentima i zajednici. Vjerujem da će još puno ljudi uz tebe učiti i napredovati!
Ako i vi želite naučiti engleski jezik na inovativan način, ojačati svoje pregovaračke vještine na poslovnom engleskom jeziku ili omogućiti svome timu grupne treninge, slobodna sam vas pozvati da se javite Anti putem njegove web stranice.

U jedno sam sigurna, zabava zagarantirana 😊
🌹Anita Kanđera

Primjedbe