Autentična Kreativka: Iva Solarević Jeličić

Ovaj tjedan ulazimo u svijet pokreta, svjesnosti i emocija s Ivom Solarević Jeličić. Njene radionice pružaju pojedincima uvid u sebe same, proživljavajući razne emocije, povezanost sa samim sobom i svojom okolinom, pomažući tako živjeti svjesniji život. Intervjuom ćemo dati jedan mali uvid u njen svijet uz preporuku da sami steknete svoje utiske na jednoj od budućih radionica 😊


1. Iva, upoznala sam te na Sensa danima u Maksimiru prošle godine. Fascinirala me tvoja divna pozitivna energija i instantno sam imala osjećaj koda se znamo. Već tada mi se svidio tvoj pristup ljudima, otvorenost grupe i malo drugačiji način "oslobađanja". Reci nam malo više o sebi i na koji si način došla do "Ecstatic Spirit Dance" radionica?

"Cijeli život sam se pitala koja je istinska svrha nas ljudi na ovoj planeti. Nisam pronalazila smisao u tome, da se rodimo, učimo, radimo, onda umremo i to je to. Tim više što puno ljudi uopće ne uživa u tom procesu. Onda mi nije bilo jasno zašto uopće imamo to iskustvo. I to je moja potraga od kad znam za sebe. Tražila sam smisao postojanja, svoju svrhu, razloge za ljudsku sreću i nesreću...zanimalo me da li je netko već otkrio smisao života, istinu, sreću i samu bit postojanja. Često sam se pitala; kako ja mogu znati da je istina sve što učimo i što nam kažu o nama, svijetu, životu, univerzumu? I zar nije smiješno da samo tako, bez da sam to istražila povjerujem da je nešto tako kako netko kaže. I tko je taj uopće...tko je to sve definirao? Gdje je taj autoritet koji zna kako stvari stoje? I naravno ja sam istraživala, kopala, pitala, čitala, putovala, gubila se, pronalazila...sve izvrtala na glavačke...i tako sam počela dobivati odgovore. 😊

Prošla sam jako puno edukacija, procesa, seminara, doživljaja i čini mi se nepotrebno da sada sve navodim. Nazivi seminara i edukacija ionako nisu toliko bitni, već su bitni procesi koji su se u meni dogodili tijekom svih faza. I eto, moja potraga je rezultirala odgovorima na puno pitanja koja sam imala a proces i dalje traje, jer su Svemir i postojanje ogromni. Vremenom sam pronašla način kako da s drugima podijelim dio svojih spoznaja. Tako je Ecstatic Spirit Dance jedan od mojih načina da svoje spoznaje dijelim i inspiriram ljude na putu prema sebi, prema ljubavi, istini, obilju, slobodi i radosti."


2. Baviš se raznim podukama o pokretu već više od 20 godina, pišeš kolumnu "Sam svoj guru" i osnovala si "Solar Spirit wellbeing koncept". Što točno predstavlja tvoj koncept i na koji način može poboljšati život nas pojedinaca?

"Solar Spirit koncept je svojevrsna mapa na putovanju prema sebi, koja može pomoći da lakše dođete do zdravlja/wellbeinga, sreće, slobode, ljubavi, mira i onoga što je istinska čežnja bića. Ja služim kao svojevrstan vodič koji vas upućuje i podržava, ali svatko svoj put mora prohodati, jer spoznaja dolazi iznutra. To što ja nekome kažem svoju spoznaju neće rezultirati time da i on odmah spozna, ali može itekako biti smjernica na putu.  Znači mi možemo birati hoćemo li ići sami kroz džunglu nepoznatog ili ipak uzeti vodiča koji već poznaje puteve, opasnosti, mogućnosti i zakonitosti džungle i asistirati nam na putu.
Solar Spirit je holistički koncept koji uključuje sve aspekte čovjeka kao mulitidimenzionalnog bića, a to je; fizički, emocionalni, mentalni i duhovni aspekt. Znači potpuna ravnoteža ne može biti uspostavljena dok jedan od aspekata nije u ravnoteži, jer je sve povezano.

Također ja obožavam koristiti tijelo, jer ono je prekrasan pokazatelj toga što se događa na drugim, ne toliko vidljivim, razinama. Tijelo uzemljuje ono što se u nama događa na tim suptilnim razinama i najopipljivije je, najkonkretnije.
Kada ljudi nauče osjetiti taj „najgrublji“ aspekt sebe, onda postepeno učimo osjetiti i druge, ne tako opipljive, dimenzije: misli, emocije, energetiku, impuls duše i sl. 
Ja pomažem ljudima da nauče svjesno živjeti i da u konačnici više ne trebaju vodiča jer su u stanju do odgovora doći iznutra. Međutim dok se ne očiste i ne osvijeste određeni slojevi, ljudima je teško znati što je um, što je duša, što bi trebali odlučiti, kojim putem ići, ne znaju od kuda početi. Ja im pomažem da počnu jasnije čuti sebe. Kada se ojača kontakt sa Višim Ja (to je duhovni aspekt nas kao bića-unutarnji mudrac) onda je to pozicija gdje ljudi sve više donose odluke koje su za njihovo najviše dobro. Tada zapravo počinju kreirati zdravlje, obilje, radost i živjeti ono što istinski oni jesu."

3. Proučavajući tvoj rad, vidjela sam da imamo slične interese koje se baziraju na psihi čovjeka. Ti kroz svoja istraživanja povezuješ psihu i tijelo što te dovelo do tjelesno orijentirane psihoterapije, yoge, meditacije, relaksacije i raznih duhovno – energetskih znanja. Otkrij nam ukratko što je najvažnije što si spoznala kroz svoja istraživanja?

"Spoznala sam da je najvažnije putovanje, putovanje u središte sebe, jer tamo je sve što tražimo. 
Svijet koji nas okružuje jest svojevrsno zrcalo. Kada naučimo što nam svijet govori o nama onda imamo mogućnost to transformirati unutar sebe i tada se odraz mijenja. Počinjemo živjeti u drugačijem, divnijem svijetu. To je samo zato što se dogodila unutarnja preobrazba.
Spoznala sam da se iza svega što mi očima vidimo krije ljubav. Kada naučimo gledati srcem, tada tu ljubav istinski možemo vidjeti, osjetiti, živjeti.

A moj glavni savjet za kreiranje radosti, mira, obilja, ljepote i onoga što želimo jest; da moramo reći DA onome što istinski osjećamo da je DA za nas i NE onome što osjećamo da je istinski NE za nas. Tako povećavamo svoju ljubav, a iz ljubavi nastaje sloboda, mir, obilje, zdravlje...zapravo to je sve JEDNO."

4. Također si veliki avanturista koji mnogo putuje i promatra različite poglede i načine života. Razlikuju li se pogledi na život drastično od zemlje do zemlje? Što bi rekla, koji narod najsvjesnije živi svoj život? 

"Pa ne bih mogla reći da sam toliko zemalja i naroda upoznala da bih mogla reći koji najsvjesnije živi. Upoznala sam zaista puno ljudi iz različitih dijelova svijeta, ali moj zaključak je da se više radi o svjesnim pojedincima. Ako bih nešto trebala generalizirati, onda bih rekla da su svjesniji ljudi oni koji osjećaju dublju povezanost sa prirodom i puno borave s njom. To je moje iskustvo."


5. Uz radionice pokreta "Ecstatic Spirit Dance" i individualne programe, ove godine nas očekuju i 3 vikend seminara. Što točno obuhvaćaju seminari "Povratak esenciji", "Mindful Adventure" i "Tišina govori" i čemu se možemo veseliti?

"Pripremila sam puno iznenađenja na divnim mjestima i zaista želim inspirirati ljude na to da osvijeste što sve mogu , a nisu niti znali da mogu. I da krenu za onim što žele. Retreati su prostor za povlačenje, osvještavanje, regeneraciju i transformaciju. 😊

U svakodnevici jednostavno nema dovoljno prostora da zaronite dublje u sebe i vidite kako se istinski osjećate, što želite, zašto nešto raditi itd. A tjedan dana vremena samo za sebe je prostor za vrlo konkretne promjene. 
U travnju 2019. čeka  nas vikend program; Povratak esenciji  u čarobnoj drvenoj kući u Lici. Zatim 3 različita ljetna programa od 7 dana koji će spajati planine i more, a spavat ćemo na Velebitu. Programi su različitog intenziteta i sadržaja, a teme sljedeće: Tišina govori, Mindful Adventure i Put ekstaze. Svi detalji o programima su na mom webu www.solar-spirit.net

Još jedna predivna mogućnost jest da jedrite s nama Jadranom i prisustvujete mojim programima za duh i tijelo. Čarobni otoci, mirisi borova, more, vjetar, kretanje, druženje, sadašnji trenutak i svjesnost ispreplitati će se kroz niz inspirativnih aktivnosti.

Dobrodošli svi koji žele istinski upoznati život!"


Hvala ti Iva na svim uvidima u svoje radionice i programe te načinu svjesnijeg življenja. Svima koji se žele pridružiti i upoznati način Solar Spirita, slobodni su istražiti i javiti se direktno preko svih društvenih mreža 😊

Primjedbe